آخرین تصمیمات درباره مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله

به گزارش مجله حیات، وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص تنظیم ضوابط و مقررات، مقید به این هستیم که مقررات ملی ساختمان را به هنگام کنیم و آئین نامه 2800 که برای مقاوم سازی در برابر زلزله است نشریه اخیر آن کامل شده و منتشر شده است.

آخرین تصمیمات درباره مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست خود با اعضای کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران گفت: سوالات امروز نمایندگان در خصوص بافت های فرسوده، مسکن، خانه های روستایی، توسعه حمل و نقل ریلی، پروژه های نیمه تمام، بخش وزارت راه و شهرسازی در تنظیم ضوابط مقررات ملی برای ساختمان ها و بنا ها و راه های روستایی بود.

وی گفت: در خصوص تنظیم ضوابط و مقررات، مقید به این هستیم که مقررات ملی ساختمان را به هنگام کنیم و آئین نامه 2800 که برای مقاوم سازی در برابر زلزله است نشریه اخیر آن کامل شده و منتشر شده است.

اسلامی گفت: در گذشته درباره تحلیل آسیب های متأثر از زلزله به بنا ها آسیب شناسی شده و آن این بود که دیوار های جدانماینده و اتصالات درون سازه ای بیشترین تلفات را ایجاد می نمایند و ریختن دیوار های جدانماینده موجب خسارت های سنگینی شده بود که کار مفصل علمی و فنی صورت گرفت و ما در آئین نامه جدید این اتصالات غیرسازه ای و دیوار های جدانماینده را با تکنولوژی جدیدطرح هایی را تصویب کردیم و آموزش دادیم که ان شاءالله در ساخت و ساز ها به آن توجه گردد و مردم از دیوار های جدانماینده ای که هم عایق صدا و پایدار باشد و در زلزله خسارت جانی نداشته باشد استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 243

به "آخرین تصمیمات درباره مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تصمیمات درباره مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید