آمریکا: آزمایش موشکی اخیر کره شمالی برای جشن بود

به گزارش مجله حیات، رئیس ستاد مشترک نیرو های مسلح آمریکا با کوشش برای کم اهمیت جلوه دادن آزمایش اخیر موشکی کره شمالی گفته این اقدام برای جشن اجرا شده و برای آمریکا تهدیدآمیز نیست.

آمریکا: آزمایش موشکی اخیر کره شمالی برای جشن بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک فرمانده ارشد آمریکایی بامداد چهارشنبه کوشش کرد آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را کم اهمیت جلوه دهد.

به نوشته رویترز، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیرو های مسلح آمریکا گفته که آزمایش موشک های کوتاه برد کره شمالی علیه آمریکا تحریک آمیز نبوده اند.

وی در جمع خبرنگاران در پنتاگون گفت: فکر نمی کنیم اتفاقی که افتاد برای ما تحریک آمیز یا تهدیدآمیز باشد. این آزمایش ها ممکن است مربوط به جشن هایی باشند که داخل کره شمالی اتفاق می افتند نه یک اقدام تحریک آمیز عامدانه علیه ما.

رسانه ها بامداد سه شنبه از شلیک چندین پرتابه ای که گفته می گردد موشک های کروز کوتاه برد ضد کشتی بوده اند از سوی کره شمالی به سمت دریای شرقی خبر دادند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (سه شنبه) گفت این پرتابه ها 150 کیلومتر پرواز نموده و سپس به سطح دریا برخورد کردند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، در بیانیه ارتش کره جنوبی آمده است: ارتش به دقت شرایط را برای پرتاب های احتمالی بیشتر زیر نظر دارد و در عین حال حالت آمادگی خود را نیز حفظ می نماید.

یونهاپ علاوه بر این نوشته بود شلیک این موشک ها در آستانه سالروز تولد کیم ایل سونگ بنیان گذار فقید جمهوری خلق کره شمالی و همچنین انتخابات سراسری در کره جنوبی اجرا شده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیغام خود به مناسبت شروع سال 2020 میلادی گفته بود که کشورش به زودی از یک سلاح جدید راهبردی رونمایی خواهد نمود.

آزمایش های موشکی کره شمالی پس از شکست کوشش ها برای مذاکره بین آمریکا و کره شمالی و حصول یک توافق بین دو کشور از سر گرفته شده است. کره شمالی خواهان برطرف تحریم های اعمالی علیه این کشور است، اما واشنگتن تا به امروز حاضر به برطرف این تحریم ها نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 133

به "آمریکا: آزمایش موشکی اخیر کره شمالی برای جشن بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: آزمایش موشکی اخیر کره شمالی برای جشن بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید