اختصاص بیش از 2000 میلیارد ریال به بازسازی منازل آبگرفته خوزستان

به گزارش مجله حیات، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: طبق مصوبه هیات دولت، 2 هزار و 35 میلیارد و 700 میلیون ریال به صورت هزینه‌ای برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از آبگرفتگی مناطق مسکونی خوزستان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

اختصاص بیش از 2000 میلیارد ریال به بازسازی منازل آبگرفته خوزستان

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

امید بن‌عباس اظهار کرد: در پی بارندگی شدید در خوزستان، شاهد آبگرفتگی در بعضی نقاط شهر چمران، بندر امام خمینی و مناطقی از اهواز بودیم که حدود سه روز طول کشید. به منظور پرداخت خسارت به مردمی که آب وارد منازل‌شان شده بود، استاندار خوزستان مذاکراتی با هیات دولت داشت.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: طبق مصوبه هیات دولت، 2 هزار و 35 میلیارد و 700 میلیون ریال به صورت هزینه‌ای برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از آبگرفتگی مناطق مسکونی خوزستان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: یاری بلاعوض جهت نوسازی تا سقف یک هزار واحد مسکونی در مناطق شهری، به ازای هر واحد تا سقف 20 میلیون تومان، یاری بلاعوض جهت تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف 15 میلیون تومان، یاری بلاعوض جهت تامین لوازم معیشتی شامل لوازم خانگی و سرمایه‌ای واحدهای مسکونی آسیب‌دیده به ازای هر واحد تا سقف 15 میلیون تومان و یاری‌هزینه اسکان موقت تا سقف یک هزار واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا 20 میلیون تومان مصوب شده است.

بن‌عباس بیان نمود: همچنین 4 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با سود و کارمزد 4 درصد در مناطق روستایی و با سود 5 درصد در مناطق شهری با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌گردد. بدهی، معوقات و چک برگشتی احتمالی آسیب‌دیدگان نیز مانع از دریافت تسهیلات نخواهد شد.

وی اضافه نمود: سقف تسهیلات بازسازی اماکن مسکونی شهری 100 میلیون تومان با بازپرداخت 15 ساله، تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی با 30 میلیون تومان با بازپرداخت 15 ساله و تامین لوازم معیشتی تا سقف 30 میلیون تومان با بازپرداخت هفت ساله در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: باید در مدت زمان تعیین، این تعهد دولت را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار آسیب‌دیدگان قرار دهیم. خوشبختانه در پی آبگرفتگی سال جاری واحد آسیب‌دیده که احداثی تلقی گردد یعنی دچار تخریب شده باشد نداشتیم اما به دلیل اینکه بعضی واحدهای مسکونی دچار آبگرفتگی، کد ارتفاعی پایین‌تری دارند یا در سکونت‌گاه‌های غیررسمی واقع هستند، نوسازی یک هزار واحد پیشنهاد داده شد که برای احداث این منازل اقدام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 488

به "اختصاص بیش از 2000 میلیارد ریال به بازسازی منازل آبگرفته خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بیش از 2000 میلیارد ریال به بازسازی منازل آبگرفته خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید