اردوغان: به دنبال عکس یادگاری در لبنان نیستیم

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: حل بحران مدیترانه جز با گفتگو و احترام متقابل به حقوق یکدیگر ممکن نیست.

اردوغان: به دنبال عکس یادگاری در لبنان نیستیم

رئیس جمهور ترکیه در خصوص تنش های اخیر میان کشورش با یونان در مدیترانه شرقی ادامه داد: گفتگو و مذاکره راه چاره حل مسائل در مدیترانه شرقی است. در صورت برخورد منطقی می توان به راه چارهی مبنتی بر اصل بُرد-بُرد که حافظ منافع همگان باشد، دست یافت.

وی در ادامه اضافه کرد: فعالیت های ترکیه در مدیترانه شرقی در چارچوب قوانین بین المللی دارای مشروعیت است. مسبب افزایش تنش در مدیترانه ترکیه نیست، بلکه پندارهای رومی-یونانی است که حقوق ترکیه و جمهوری تُرک قبرس شمالی را نادیده می گیرند.

این مقام ارشد ترکیه بی اشاره به حضور ارتش کشورش در خاک سوریه و عراق بدون کسب مجوز از دولت های متبوع کشورهای مذکور ادعا کرد: ترکیه چشم طمع به هیچ کشوری ندارد؛ درعین حال به هیچ کشوری هم اجازه نقض حقوق و منافع خود را نمی دهیم.

رجب طیب اردوغان ادامه داد: رویکرد یونان درباره دریای اژه و مدیترانه منفی است. ادعای یونان مبنی بر حق حاکمیت بر آب های اطراف جزیره مئیس که در فاصله 2 کیلومتری خاک اصلی ترکیه و 580 کیلومتری خاک یونان واقع شده است، به هیچ عنوان منطقی و عاقلانه نیست.

رئیس جمهور ترکیه در خصوص انفجار اخیر در بندر بیروت، با اشاره ای کنایه آمیز به سفر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به لبنان گفت: مانند برخی ها به دنبال دریافت عکس و تظاهر در مقابل دوربین ها نیستیم. در راستای برادری ازلی و ابدلی خود با مردم لبنان در این کشور حضور داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 351

به "اردوغان: به دنبال عکس یادگاری در لبنان نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: به دنبال عکس یادگاری در لبنان نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید