استاندارد دوگانه وزیر خارجه انگلیس در خصوص حقوق بشر

به گزارش مجله حیات، وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی بی پرده که نشان از استانداردهای دوگانه این کشور در خصوص حقوق بشر دارد، تأکید کرد که انگلیس اجازه نمی دهد همکاری های گسترده اش با هند تحت الشعاع حقوق بشر قرار گیرد.

استاندارد دوگانه وزیر خارجه انگلیس در خصوص حقوق بشر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی علناً گفت که همکاری های گسترده انگلیس و هند نباید تحت الشعاع مسائل مرتبط با حقوق بشر قرار گیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی ابتدا در پاسخ به این سؤال که فشار بر اقلیتها، بازداشتهای خودسرانه، سرکوب بیرحمانه، قطع اینترنت و سانسور در هند چقدر وی را نگران می کند، گفت: هند یک دموکراسی بزرگ، پویا و نمونه است، مسائل حقوق بشری هم همیشه هست، با وزیر خارجه درباره اش صحبت کرده ام.

در ادامه خبرنگار بی بی سی از دومینیک راب پرسید که آیا در این مورد با نخست وزیر هند [نارندرا مودی] نیز صحبت کرده است؛ که پاسخ راب منفی بود و تأکید کرد که فقط با وزیر خارجه هند صحبت کرده است.

دومینیک راب سپس در پاسخ به این سؤال که آیا وقتی با نخست وزیر درباره حقوق بشر صحبت نکرده است معنایش این نیست که وی بیشتر در پی قراردادی تجاری با هند است، گفت: می شود با یک دوست بی پرده صحبت کرد، در عین حال اجازه نمی دهیم همکاری های گسترده تحت الشعاع حقوق بشر قرار بگیرد.

این اظهارات در حالی مستقیماً از زبان وزیر امور خارجه انگلیس بیان می شود که این کشور طی هفته های اخیر تحریم هایی را به بهانه حقوق بشر علیه چندین کشور دیگر وضع کرده است.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 564

به "استاندارد دوگانه وزیر خارجه انگلیس در خصوص حقوق بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندارد دوگانه وزیر خارجه انگلیس در خصوص حقوق بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید