اصلاح قوانین برای افزایش فراوری موبایل

به گزارش مجله حیات، هند برای تشویق و گسترش فراوریات داخلی توسط شرکت های مطرح مانند اپل و سامسونگ اقدامات اساسی انجام داده. این کشور برای افزایش فراوریات، تغییراتی در بندهای برنامه تشویقی مرتبط با فراوری (PLI) اعمال می نماید.

اصلاح قوانین برای افزایش فراوری موبایل

هند با این تغییرات میخواهد میزان سرمایه گذاری خارجی مخصوصا سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی را در کشور خود افزایش دهد و هند را به یک شریک مناسب در استراتژی چین بعلاوه یک تبدیل کند. در سال های گذشته اقتصاد چین رشد پایداری داشته و همین موضوع باعث افزایش درآمد نیروی کار شده که برای شرکت ها خوشایند نیست.

افزایش هزینه های مربوط به نیروی کار شرکت ها را به این فکر انداخته که خط فراوری خود را به کشورهای آسیایی دیگر مانند ویتنام، تایلند و کامبوج منتقل نمایند. این اقدامات در راستای بخش بعلاوه یک استراتژی آن ها انجام می گردد و اپل یکی از شرکت هایی است که میخواهد فراوری محصولات خود در هند را افزایش دهد.

در حال حاضر بیشتر محصولات اپل در کشور چین فراوری می شوند، البته این شرکت بعضی از گوشی های هوشمند خود مانند آیفون 7، آیفون X و آیفون XR را در هند می سازد تا دیگر اقتصادیات 100 دلاری واردات را پرداخت نکند. با وجود اینکه هند دومین بازار عظیم گوشی های هوشمند در دنیا محسوب می گردد، مردم آن قدرت خرید پایینی دارند که آن را تبدیل به بازار مناسبی برای بعضی شرکت ها مانند شیائومی می نماید.

هند بسیاری از بندهای قانون PLI را حذف نموده که یکی از آن ها، ارزیابی 40 درصدی ارزش کارخانه و ماشین آلات وارد شده به این کشور است. بخش های مختلفی برای مشوق های برنامه PLI دولت تغییر نموده که یکی از آن ها نگرانی های زیادی را برای شرکت ها در پی داشته. بر اساس این بند، اگر دولت محلی پول کافی در اختیار نداشت، می توانست مشوق به شرکت ها پرداخت نکند که هم اکنون این بند اصلاح شده است.

از اصلاحات دیگر در قوانین PLI می توان به کاهش بیش از حد اطلاعات تجاری که دولت برای اشتراک به آن ها احتیاج داشت و همچنین بندهایی که امکان تغییر یکجانبه قوانین سرمایه گذار را برای دولت مجاز می دانست، اشاره نمود.

اپل می تواند از این تغییرات بهره ببرد و با انتقال خط فراوری خود به هند، علاوه بر دریافت مشوق های اقتصادی، هزینه فراوری خود را نیز کاهش دهد و در نتیجه آیفون ها را با قیمت مناسب تری در اختیار مشتریان هندی قرار دهد. در گذشته گزارش ها به انتقال بخشی از خط فراوری این شرکت به هند اشاره نموده بودند.

شرکت های ویسترون و فاکسکان احتمالا بخشی از خط فراوری خود را به هند منتقل می نمایند. دیگر فراورینماینده آیفون، پگاترون نیز احتمالا بخش عظیمی از فراوریات خود را به هند منتقل خواهد نمود. علاوه بر اپل، سایر فراورینمایندگان گوشی های هوشمند مانند سامسونگ، اوپو و ویو به لطف تغییرات در PLI بدنبال افزایش میزان فراوریات خود در این کشور هستند.

حالا که این کشور تصمیم به اعمال این تغییرات گرفته، احتمالا گزارش های گذشته به حقیقت می پیوندند و میزان فراوری آیفون ها در هند افزایش چشمگیری پیدا می نماید.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 210

به "اصلاح قوانین برای افزایش فراوری موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح قوانین برای افزایش فراوری موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید