انتشار اوراق نیکوکاری با نمادهای کرونا 1 و 2 در راستای جذب منابع اقتصادی

به گزارش مجله حیات، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با همکاری شرکت فرابورس ایران در قالب سازوکار تامین اقتصادی جمعی اقدام به انتشار اوراق نیکوکاری با نمادهای کرونا 1و کرونا 2 در راستای جذب منابع اقتصادی برای تشخیص، پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا نموده است.

انتشار اوراق نیکوکاری با نمادهای کرونا 1 و 2 در راستای جذب منابع اقتصادی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیدکامل تقوی نژاد در این خصوص گفت: در اوراق نیکوکاری کرونا 1 کل وجوه پذیره نویسی شده، صرف اهدا و یاری به بهبود این بیماری و در اوراق کرونا 2 اصل وجوه به وسیله امین سازمان فرابورس که شرکت تامین سرمایه نوین است، سرمایه گذاری شده و منافع حاصل از آن، برای یاری به درمان این بیماری استفاده می گردد.

وی توضیح داد: ارزش اسمی هر ورقه مزبور یک هزار تومان بوده و حداقل حمایت تامین نمایندگان حقیقی و حقوقی یک ورقه است؛ ضمن اینکه محدودیت سقفی برای خرید این اوراق وجود ندارد.

تقوی نژاد با بیان اینکه جمع آوری وجوه از دیروز 27 اسفندماه 98 شروع شده و تا31 فروردین ماه 99 ادامه خواهد یافت، مطرح کرد: بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط فرابورس در روز چهارشنبه 29 اسفند، مجموع ارزش معاملات اجرا شده ذیل این دو نماد 7.4 میلیارد تومان است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت اضافه کرد: افراد حقیقی و حقوقی نیکوکار می توانند کل مبلغی که در نظر دارند را صرف امر نیکوکارانه مقابله با کرونا نموده یا اصل مبلغ تامین شده خود را حفظ و منافع حاصل از سرمایه گذاری این مبلغ را به طرح اعطا نمایند.

وی از مهم ترین ویژگی های این پروژه را گزارشگری شفاف از عملکرد اقتصادی و اجرایی مبالغ جمع آوری شده برای مدیریت این بحران توسط امین طرح مطرح کرد و اضافه کرد: به عبارت دقیق تر، تمامی فعالیت های مربوط به تخصیص وجوه جمع آوری شده به وسیله سامانه های مورد تایید مانند کدال، سایت فرابورس ایران و وزارت بهداشت افشا می گردد.

تقوی نژاد مطرح کرد: با توجه به اهمیت جذب منابع اقتصادی برای حوزه سلامت و نقش مهم بازار سرمایه در جذب این منابع؛ وزارت بهداشت به دنبال توسعه استفاده از ابزارهای این بازار است و به طور معین با تاکید بر نقش شفافیت و اعتماد برای جذب منابع اقتصادی ذیل این سازوکار، قصد داریم به تدریج و در سال آینده، فهرست پروژه هایی که منافع سرمایه گذاری یا اصل منابع در آن ها هزینه می گردد، از جمله پروژه های بهداشتی، پروژه های درمانی، پروژه های فراوری دارو و واکسن را اعلام نماییم.

وی با یادآوری اینکه برای هر یک از این پروژه ها، میزان منابع جذب شده، پیشرفت اجرا شده، تعداد افراد مشارکت نماینده و منابع مورد احتیاج برای شروع پروژه ها و طرح ها نیز معین می گردد.، تصریح نمود: به منظور جذب حداکثری منابع، امکان انتخاب پروژه های سرمایه گذاری به مشارکت نمایندگان داده می گردد تا بتواند از ابتدا معین کند که میخواهد منابع خود یا منافع حاصل از سرمایه گذاری را در چه پروژه ای هزینه گردد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت تاکید نمود: همچنین، سازوکاری تعریف می گردد که افراد مشارکت نماینده، به میزان معین، شفاف و معین شده، امکان بهره مندی از بخشی از منافع حاصل از بهره برداری پروژه را داشته باشند.

بنابر اعلام وبدا، وی در انتها با بیان اینکه مطالعات مختلف نشان داده است تعریف یک نسبت اهرمی، می تواند انگیزه افراد برای مشارکت را افزایش دهد؛ توضیح داد: این شکل از تامین اقتصادی می تواند به صورت اهرمی و در ترکیب با منابع وزارتخانه به کار گرفته گردد؛ بدین معنی که به ازای هر واحد جذب سرمایه توسط افراد خصوصی و نهادهای عمومی مشارکت نماینده مانند سازمان فرابورس یا وزارت بهداشت نیز به میزان معینی مشارکت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 63

به "انتشار اوراق نیکوکاری با نمادهای کرونا 1 و 2 در راستای جذب منابع اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار اوراق نیکوکاری با نمادهای کرونا 1 و 2 در راستای جذب منابع اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید