اینترنت ماهواره ای استارلینک 10 هزار کاربر دارد

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، اسپیس ایکس طرح تست بتا اینترنت ماهواره ای استارلینک را اکتبر گذشته آغاز کرد و طبق اسناد موجود به نظر می رسد در آمریکا و سراسر جهان بیش از 10 هزار کاربر دارد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک 10 هزار کاربر دارد

در اطلاعاتی که این شرکت در کمیسیون فدرال ارتباطات ارسال کرده، آمده است: عملکرد استارلینک فقط یک تجربه نظری نیست و از سوی دیگر به عنوان بخشی از برنامه تست بتا در حال افزایش است.

طبق اطلاعات موجود، سرویس استارلینک برای کاربران اینترنتی با سرعت دانلود و آپلود 100 و20 مگابیت‬ برثانیه فراهم می کند. طرح تست بتای این شرکت در آمریکا، کانادا و انگلیس عرضه شده و هزینه ماهانه آن 99 دلار اعلام شده است. علاوه بر آن کاربران باید 499 دلار برای دریافت کیت استارلینک پرداخت کنند.

این شرکت در 23 می 2019 میلادی نخستین محموله 60 تایی ماهواره های استارلینک را به فضا فرستاد که امروز تعداد آنها در مدار زمین به 1095 دستگاه می رسد. اسپیس ایکس تصمیم دارد حداقل 2200 ماهواره دیگر طی 5 سال آینده به فضا ارسال کند تا سرویس پهنای باند در سراسر جهان را فراهم کند.

اسپیس ایکس در در خواست خود علاوه بر اعلام تعداد کاربران استارلینک خواستار قرار دریافت در فهرست اپراتورهای مخابراتی واجد شرایط (ETC) نیز شده که به این شرکت اجازه می دهد بودجه از دولت فدرال دریافت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 644

به "اینترنت ماهواره ای استارلینک 10 هزار کاربر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت ماهواره ای استارلینک 10 هزار کاربر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید