بزرگترین تراشه ساز دنیا نهاد ابررایانشی چین را تحریم کرد

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزموچاینا، هفته گذشته آمریکا 7 نهاد ابررایانه ای چین را به اتهام همکاری با ارتش این کشور در فهرست سیاه بازرگانی خود قرار داد. پس از آن، تایوان نیز بیان کرد شرکت های تراشه سازی آن نیز از قوانین آمریکا پیروی و از ارائه سرویس و تجهیزات به نهادهای مذکور خودداری می نمایند.

بزرگترین تراشه ساز دنیا نهاد ابررایانشی چین را تحریم کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اکنون تأثیر این تحریم ها در حال نمایان شدن است، زیرا TSMC(شرکت فراوری کننده نیمه رسانا تایوان) اظهار داشت سفارش تراشه های جدید مربوط به یکی از نهادهای تحریم شده را تعلیق نموده است.

طبق گزارش نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست بزرگترین تراشه سازی دنیا سفارش های شرکت فایتیوم اینفورمیشن تکنولوژی (Phytium Information Company) را قبول نمی نماید. البته به گفته منبعی مطلع، سفارش هایی که این شرکت قبل از تحریم آمریکا در TSMC ثبت نموده، تکمیل خواهند شد.

این در حالی است که نماینده تراشه ساز تایوانی از اظهار نظر در این باره خودداری اما اشاره نمود: TSMC مانند گذشته از تمام قوانین و مقررات پیروی می نماید و بر اساس محدودیت های صادراتی اعمال شده عمل خواهد نمود.

از سوی دیگر نهاد ابررایانشی چینی هنوز در این باره اظهار نظری ننموده است. در حال حاضر چین مشغول سرمایه گذاری وسیع برای توسعه فناوری های نیمه رسانای داخلی خود است اما هنوز به فناوری و تراشه های خارجی احتیاج دارد.

نهادهای ابررایانشی چین از پردازشگرهای توسعه یافته در شرکت های اینتل، AMD و IBM استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 771

به "بزرگترین تراشه ساز دنیا نهاد ابررایانشی چین را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین تراشه ساز دنیا نهاد ابررایانشی چین را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید