تجارت خارجی به 24.6 میلیارد دلار رسید، صادرات یک میلیارد دلاری بنزین

به گزارش مجله حیات، خبرنگاران : رئیس کل گمرک با اشاره به اینکه تجارت خارجی به 24.6 میلیارد دلار رسید، گفت: تا به امروز یک میلیارد دلار بنزین صادر شده است.

تجارت خارجی به 24.6 میلیارد دلار رسید، صادرات یک میلیارد دلاری بنزین

به گزارش خبرنگاران به نقل از صداوسیما، مهدی میراشرفی گفت: حجم تجارت خارجی در پنج ماهه نخست سال جاری، بیش از 53 میلیون تن به ارزش 24.6 دهم میلیارد دلار است که از این میزان، سهم صادرات 38 میلیون تن به ارزش 10.9 دهم میلیارد دلار و سهم واردات 13.8 دهم میلیون تن به ارزش 13.7 دهم میلیارد دلار است.

وی گفت: بیشترین تاثیر منفی در بخش صادرات به دلیل کرونا و تحریم در اردیبهشت ماه با 54 درصد، منفی بوده که در حال حاضر به 27 درصد منفی رسیده و این کاهش نشان از عادی شدن فرایند صادرات را دارد.

رئیس کل گمرک ایران اضافه کرد: نخستین قلم کالای صادراتی کشور در این پنج ماه، بنزین است که با کاهش مصرف و افزایش فراوری ما، توانستیم بیش از یک میلیارد دلار از این کالا ها را به کشور ها دیگر صادر کنیم.

میراشرفی گفت: در زمینه صادرات، شرکای تجاری ما چین، عراق، امارات، افغانستان و ترکیه و در بخش واردات هم شرکای اصلی ما به ترتیب چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان هستند که نسبت کالایی وارداتی ما از آن ها در زمینه کالا های اساسی 9.7 دهم تن است که در مقایسه با مدت مشابه برابر است و در سایر اقلام مثل مواد اولیه و ماشین آلات خط فراوری 4.1 دهم میلیون تن به ارزش 10.2 دهم میلیارد دلار است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 348

به "تجارت خارجی به 24.6 میلیارد دلار رسید، صادرات یک میلیارد دلاری بنزین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت خارجی به 24.6 میلیارد دلار رسید، صادرات یک میلیارد دلاری بنزین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید