ترامپ و پوتین پیرامون برنامه هسته ای ایران تبادل نظر کردند

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین روز پنج شنبه با انتشار یک اطلاعیه رسمی اظهار داشت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی در یک تماس تلفنی پیرامون موضوعات مختلفی از جمله توافق هسته ای ایران، ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات با یکدیگر مصاحبه کردند.

ترامپ و پوتین پیرامون برنامه هسته ای ایران تبادل نظر کردند

طبق این اطلاعیه رسمی کاخ کرملین، رهبران دو کشور به طور مفصل پیرامون موضوعات مرتبط با ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات با توجه به مسئولیت ویژه روسیه و ایالات متحده در حفظ صلح و ثبات بین المللی بحث و تبادل نظر کردند. در این چارچوب، بر ضرورت رایزنی های دوجانبه به ویژه در خصوص پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک تأکید شد.

از سوی دیگر، جود دیر معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید با تأیید خبر تبادل نظری تلفنی پوتین و ترامپ گفت: امروز رئیس جمهور ترامپ با رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، تلفنی تبادل نظر کرد. ترامپ بار دیگر ابراز امیدواری کرد که از یک رقابت تسلیحاتی سه جانبه و پرهزینه میان چین، روسیه و ایالات متحده احتراز گردد و اینکه مشتاقانه منتظر پیشرفت در مذاکرات آینده کنترل تسلیحات در وین است.

در خصوص برنامه هسته ای ایران، دو طرف بر لزوم کوشش جمعی جهت حفظ ثبات در منطقه توافق کردند.

افزون بر موضوعات نامبرده، پوتین و ترامپ همچنین در خصوص روابط مالی و مقابله با شیوع ویروس کووید- 19 تبادل نظر کردند و با اعلام تعهد متقابل به توسعه تجارت فی مابین و همکاری مالی، همکاری خود در زمینه مقابله با شیوع ویروس کووید -19 را مثبت ارزیابی کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 299

به "ترامپ و پوتین پیرامون برنامه هسته ای ایران تبادل نظر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ و پوتین پیرامون برنامه هسته ای ایران تبادل نظر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید