تشریح آخرین شرایط شناگران در دوره کرونا، زمان احتمالی شروع تمرینات

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران، اواخر سال 98 به دلیل شیوع ویروس کرونا ملی پوشان شنای ایران شانس حضور در مسابقات کسب سهمیه را از دست دادند تا برای مسابقات انتخابی المپیک در سال جدید خود را مهیای حضور در مسابقات کنند.

تشریح آخرین شرایط شناگران در دوره کرونا، زمان احتمالی شروع تمرینات

محسن سمیع زاده در گفت وگو با خبرنگاران درباره اتفاقات سال گذشته و عدم حضور ملی پوشان در مسابقات کسب سهمیه گفت: پنج شناگر کشورمان شانس خوبی برای کسب سهمیه داشتند. بنیامین قره حسنلو فقط 0.25 ثانیه تا کسب سهمیه فاصله داشت. مرحله اول حمله شناگران ایرانی به مسابقات کسب سهمیه اواخر سال گذشته برای مسابقات مجارستان و ایتالیا بود اما همانطور که در جریان هستید، به دلیل درگیری ایتالیا با کرونا، این مسابقات لغو شد. کشور کرواسی نیز رقابت های خود را به صورت ملی برگزار کرد بنابراین ما برای اخذ ویزای شناگران به مجارستان اقدام کردیم.

مدیر فنی تیم های ملی شنا ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورهای دنیا باعث شد تمام پروازها و مسابقات کنسل شود و در نهایت ما مسابقات مجارستان را نیز از دست دادیم؛ این برای ما جای تأسف داشت چرا که شناگران به کسب سهمیه نزدیک بودند و این شانس وجود داشت که اتفاق خوب در مرحله اول برای کشور ایران به ارمغان بیاید. در ادامه ما نیز برای حفظ سلامت شناگران بلافاصله اردوها را تعطیل کردیم چرا که سلامت ورزشکاران و شناگران در اولویت است.

سمیع زاده افزود: استراحت کوتاهی به شناگران دادیم. در حال حاضر شناگران تمرینات در خشکی، توانی و انعطاف پذیری را انجام می دهند. یک جلسه مشاوره روانشناسی نیز به صورت آنلاین توسط روانشناس برای آنها برگزار کردیم. هفته آینده نیز با مسجدی دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی جلسه ای خواهیم داشت و از آنها درخواست خواهیم کرد که طرحی را به ما بدهند و به صورت قرنطینه ای و مجزا 5 شناگر ایران که شانس کسب سهمیه را دارند، وارد استخر شوند و تمرینات خود را در محل سکونتشان پیگیری کنند؛ این مستلزم تائیدیه ستاد عالی مبارزه با کرونا است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکانات برای اجرای چنین طرحی فراهم است یا خیر؟ گفت: شناگران در چنین شرایطی می توانند به صورت مجزا و زیر نظر مربی خود تمرینات را با حداقل نفرات انجام دهند. امیدوارم این اتفاق رخ دهد و ما تمرینات در آب خود را از 10 روز آینده آغاز کنیم.

مدیر فنی تیم های ملی شنا درباره دستاورد شنا در سال گذشته نیز گفت: سال 98، سال بسیار خوبی برای شنای ایران بود، دو رکوردی که حدود 11-10 سال از آن گذشته بود، شکسته شد. بنیامین قره حسنلو در استخر آزادی پیروز شد در شنا 50 متر آزاد، رکورد 22 ثانیه را بشکند؛ رکوردی که کشورهای ابرقدرت دنیا آن را طی می کنند. در شنا 200 متر پروانه سیروس سعید شناگر انگلیسی در سال 2002 توانسته بود رکوردی را به ثبت برساند که توسط متین بالسینی شکسته شد. در شنا 200 متر آزاد نیز رکورد خارق العاده 1.51 بود. همچنین در مسابقات رده های سنی آسیا در بخش بزرگسالان که ما هیچ وقت مدال کسب نمی کردیم، چند مدال به دست آمد. شناگر نوجوان اراکی ما نیز رکورد 1500 را که متعلق به 12 سال گذشته بود، شکست که از اتفاقات خوب شنا بود.

سمیع زاده تأکید کرد: زمانی که مسئولیت مدیر فنی تیم های ملی را پذیرفتم، به رضوانی (رئیس فدراسیون) اعلام کردم که حدود چهار سال زمان نیاز دارم اما شناگران و مربیان شهرستانی نشان دادند اگر به آنها بهای بیشتری داده شود، کارهای بزرگی انجام می دهند. در مجموع به شناگران و تمام مربیان ایرانی نه تنها کادر فنی نمره قبولی می دهم. سیستم غیرمتمرکز به خوبی جواب داده و ما همین فرایند غیرمتمرکز را تا کسب سهمیه ادامه خواهیم داد.

وی ضمن تشکر از خبرنگاران به دلیل اهمیت به رشته شنا گفت: فارغ از تمام نقدها و مصاحبه هایی که انجام می شود، این جهت باعث عدم فراموشی شنا شده و نام بازیکنان دیده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 121

به "تشریح آخرین شرایط شناگران در دوره کرونا، زمان احتمالی شروع تمرینات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح آخرین شرایط شناگران در دوره کرونا، زمان احتمالی شروع تمرینات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید