تنش بین ترکیه و یونان ادامه دارد، آنکارا رزمایش برگزار می نماید

به گزارش مجله حیات، نیروی دریایی ترکیه در اقدامی که انتظار می رود نگرانی یونان را به دنبال داشته باشد از برگزاری رزمایشی با مهمات واقعی در دریای اژه اطلاع داد.

تنش بین ترکیه و یونان ادامه دارد، آنکارا رزمایش برگزار می نماید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ترکیه همزمان با برگزاری یکی از مهمترین جشن های یونان،از برگزاری یک رزمایش در دریای اژه با مهمات واقعی خبر داده است.

به نوشته وبگاه گریک سیتی تایمز نیروی دریایی ترکیه اعلام نموده که میخواهدچندی دیگر در دریای اژه و به سمت جنوب شرقی یک رزمایش با مهمات واقعی برگزار کند. این رزمایش مجاور بعضی جزایر یونان واقع شده است و درست در روز جشن ملی یونان به نام آکسی برگزار می گردد.

این در حالی است که منابع مختلف از فعال شدن رادارهای سامانه موشکی اس-400 ترکیه به ویژه علیه جنگنده های ارتش یونان خبر دادند. بعضی منابع آگاه مدعی شدند که ترکیه میخواهد رادارهای سامانه پدافند موشکی اس-400 خود را که از روسیه گرفته، فعال کند.

منابع آگاه در این باره مدعی شدند که ترکیه میخواهد با فعال کردن رادارهای سامانه موشکی اس-400 از آن ها علیه جنگنده های اف-16 ارتش یونان استفاده کند.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان و اقدام آنکارا در اعزام کشتی های حفاری به شرق مدیترانه دچار تنش شده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می نمایند.

آنکارا اعلام نموده که میخواهد دوباره یک کشتی اکتشافی-تحقیقاتی خود را به منطقه مورد مناقشه با یونان اعزام کند. حضور کشتیهای تحقیقاتی ترکیه در آبهای مورد مناقشه با یونان برای کشف و حفاری منابع هیدروکربن است که با مخالفت شدید آتن روبرو است

استلیوس پتاس سخنگوی دولت یونان روز دوشنبه در واکنش به این موضوع و در طعنه به حامیان ترکیه گفت، ترکیه نشان داده که سخنانش فاقد هرگونه اعتبار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 429

به "تنش بین ترکیه و یونان ادامه دارد، آنکارا رزمایش برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش بین ترکیه و یونان ادامه دارد، آنکارا رزمایش برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید