جزئیات اعطای وام به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا

به گزارش مجله حیات، به گزارش تجارت نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز در ملاقات با مدیران عامل بانک ها ضمن قدردانی از زحمات کارکنان شبکه بانکی کشور و با گرامیداشت یاد جان باختگان شبکه بانکی در این مدت، به تشریح ساز و کار اجرایی مصوبه ستاد مالی دولت در مورد اعطای 750 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 12 درصد به واحدها و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا پرداخت.

جزئیات اعطای وام به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مشاغل مشمول این مصوبه در ستاد اقتصادی دولت و با همکاری نظام بانکی تعیین و دستورالعمل مربوط به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد، اضافه نمود: طبق مصوبه ستاد اقتصادی دولت این تسهیلات به واحدهای آسیب دیده که اشتغال خود را حفظ نموده اند پرداخت خواهد شد.

همتی گفت: بازپرداخت اقساط این تسهیلات، دو ساله است و برای آغاز بازپرداخت اقساط، تنفس چند ماهه در نظر گرفته خواهد شد.

وی تاکید نمود: نرخ سود 12 درصدی این تسهیلات منطقی و بر اساس آنالیز های کارشناسی است و هر نرخی کمتر از این با توجه به بار اقتصادی آن برای نظام بانکی امکان پذیر نیست.

همتی اضافه نمود: نرخ بهره حقیقی در کشورمان حتی در حد 18 درصد نرخ سود اسمی بانک ها و با توجه به نرخ تورم سالانه منفی می باشد و قطعا با نرخ 12 درصد نرخ بهره حقیقی بسیار منفی تر خواهد بود و لذا یاری مناسبی به مشاغل آسیب دیده است.

مدیران عامل بانک ها نیز ضمن ارائه پیشنهادات و نظرات خود در این خصوص بر حمایت حداکثری بانک ها از این طرح تاکید و اعلام کردند نظام بانکی کشور تمام توان خود را برای پشتیبانی از اقشار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به کار خواهند گرفت.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 82

به "جزئیات اعطای وام به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اعطای وام به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید