جنوب کرمان بر بلندای موج چهارم کرونا

به گزارش مجله حیات، خبرنگاران/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از آماده باش کادر بهداشت و درمان برای مقابله با موج چهارم کرونا با حداقل تلفات جانی خبر داد.

جنوب کرمان بر بلندای موج چهارم کرونا

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

دکتراصغر مکارم عصر امروز اول اردیبهشت ماه در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از شرایط سخت بیماری کرونا خبر داد و گفت: شرایط بیماری کرونا در جنوب کرمان سخت تر شده و هر چند توصیه های زیادی شد اما با توجه به شعله ورشدن بیماری در کشور این پیش بینی را داشتیم که منطقه دچار پیک بیماری شود و می توان گفت در حال حاضر جنوب کرمان بر بلندای پیک بیماری کرونا قرار گرفته است و طی یکی دو هفته آینده همچنان درگیر این بیماری هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم آمار فوتی زیادی نداشته باشیم و با شرایط مساعد و کمترین میزان فوتی بیماری را مهار کنیم، افزود: بیش از نیمی از بیماران بستری در بیمارستان های حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مبتلایان به کرونا هستند که متاسفانه تعدادی هم در بخش های آی سی یو بستری هستند.

مکارم از تجهیز بیمارستان 12 فروردین کهنوج نیز سخن به میان آورد و اظهار کرد: امکانات در بیمارستان ها فراهم شده و تانکرهای 25 تنی اکسیژن با اعتبار 26 میلیارد تومان در بیمارستان های امام خمینی جیرفت و 12 فروردین کهنوج نصب شده و در زمینه تامین اکسیژن دغذغه ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با شرایط فعلی بیمارستان ها کمبودی از جمله اکسیژن ندارند اما به هر حال امکانات ما محدود است و اگر پیک بیماری شدیدتر شود، ظرفیت فعلی ممکن است دچار کمبودهایی شود، اظهار کرد: در حال حاضر دو شهرستان قرمز و سه شهرستان نارنجی در جنوب استان کرمان داریم و بخش قابل توجهی از بیماری به دلیل چرخش ویروس و بخشی هم به دلیل عدم رعایت دستورالعمل ها توسط مردم است که اگر اصناف مدیریت شود، پیش بینی می کنیم طی یکی دو هفته آینده منطقه جنوب به آرامشی نسبی از لحاظ شیوع بیماری برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از آماده باش زیرساخت ها و امکانات دانشگاه خبر داد و گفت: همه امکانات دانشگاه در حالت آماده باش است و همت داریم که در این شرایط سخت مردم دچار مشکل و مرگ و میر نشوند چراکه رسالت ما نجات جان انسان ها است.

وی با تقدیر از زحمات شبانه روزی مدافعان سلامت افزود: اگر چه کادر درمان و بهداشت بیشتر از وظیفه پای کار هستند اما باید اقدامات صد چندان شود و حساسیت ها و نظارت ها افزایش یابد تا از این پیک سهمگین با کمترین مشکل عبور کنیم.

مکارم با اشاره به آخرین شرایط دریافت واکسن کرونا گفت: در توزیع اخیر بیش از 3600 دوز واکسن دریافت کردیم که ممکن است عوارضی در حد تب و بدحالی داشته باشد که در این حد همه واکسن ها عوارض دارند و مسئله ای نیست که درباره واکسن کرونا جدید باشد.

وی با اشاره به اخذ مجوز راه اندازی اورژانس هوایی جنوب کرمان در سال 98 افزود: قرار بود تا پایان سال گذشته اورژانس هوایی در منطقه راه اندازی شود اما به دلیل تحریم ها بالگرد موردنیاز تأمین نشد اما پیگیری ها همچنان در این راستا ادامه دارد و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در اولویت دریافت این بالگرد قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 783

به "جنوب کرمان بر بلندای موج چهارم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنوب کرمان بر بلندای موج چهارم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید