حال آرامگاه بی بی شهربانو خوب نیست، بازسازی مقبره شهرری در انتظار تخصیص اعتبار

به گزارش مجله حیات، آرامگاه بی بی شهربانو شرایط خوبی ندارد و برای بازسازی به تخصیص اعتبار احتیاج دارد.

حال آرامگاه بی بی شهربانو خوب نیست، بازسازی مقبره شهرری در انتظار تخصیص اعتبار

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

خبرنگاران: بقعه بی بی شهربانو یکی از بنا های تاریخی مهم شهر ری و استان تهران است که در دامنه جنوبی کوه بی بی شهربانو واقع شده است. در شمال شرقی شهر ری و در جاده کارخانه سیمان، سالهاست آسیب های تاریخی، فرهنگی و طبیعی به کوه و مقبره بی بی شهربانو وارد می گردد.

کوهی که بر اساس بعضی منابع گفته می گردد، همسر امام حسین (ع) بی بی شهربانو را از سال ها قبل در دل خود محافظت می نماید. حالا دست کم بیش از پنج سال است که بهره برداری معادن و تعریض جاده منتهی به عرصه و حریم مقبره بی بی شهربانو در این محوطه بدون توجه به هشدار های فعالان میراثی شروع شده است. از سوی دیگر دست درازی حفاران غیر قانونی به این محوطه تاریخی در نوروز 99 و در تعطیلی دوران کرونا آسیب های زیادی را تا کنون به این محوطه تاریخی وارد نموده است.

این موضوع باعث شد که سراغ رئیس میراث فرهنگی شهر ری برویم و از او درباره رسیدگی به امور بقعه بی بی شهربانو بپرسیم.

امیر رحیم زاده رئیس میراث فرهنگی شهر ری، در تبادل نظر با خبرنگار ما درباره شرایط کنونی بقعه و محوطه بی بی شهربانو اظهار کرد: این بنا در خرداد ماه سال 1315، به شماره 256 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، اما تولیت بقعه با اداره اوقاف شهر ری است.

او گفت: البته که متولی اصلی آن اوقاف بوده، اما هرگونه بازسازی و زیبا سازی باید با ارائه مجوز از سوی میراث فرهنگی انجام گردد.

رحیم زاده درباره ساماندهی بقعه بی بی شهربانو اعلام کرد: برای بهسازی بقعه از لحاظ جهت دستیابی، استحکام بخشی و یا بازسازی احتیاج به تامین اعتبار از سوی اداره اوقاف داریم و بعد از تهیه طرح بازسازی پس از تصویب در کمیته میراث فرهنگی با معرفی پیمانکار اقدام به بازسازی و بازسازی انجام می گردد.

رئیس میراث فرهنگی شهر ری در انتها گفت: در 6 ماه آینده اتفاقات خوبی برای بقعه بی بی شهربانو و حریم آن می افتد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 573

به "حال آرامگاه بی بی شهربانو خوب نیست، بازسازی مقبره شهرری در انتظار تخصیص اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال آرامگاه بی بی شهربانو خوب نیست، بازسازی مقبره شهرری در انتظار تخصیص اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید