خبرنگاران استاندار مرکزی: آموزش های مجازی در تعطیلی مدارس با دقت نظارت شود

به گزارش مجله حیات، اراک - خبرنگاران - استاندار مرکزی گفت: آموزش های مجازی در تعطیلی مدارس با دقت نظارت شود و تلاش شود تا همه دانش آموزان در این ایام آموزش های لازم را فراگیرند.

خبرنگاران استاندار مرکزی: آموزش های مجازی در تعطیلی مدارس با دقت نظارت شود

سید علی آقازاده روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک افزود: بنا به اعلام آموزش و پرورش هم اکنون 70 درصد دانش آموزان این استان پس از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، آموزش های مجازی را فرا می گیرند که باید همه تلاش ها برای پوشش 100درصدی و استمرار آموزش ها به کار گرفته شود.

وی بیان نمود: شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در سال 98 با توفیقات خوبی همراه بود که امید است این توفیقات در سال جدید دوچندان شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: پارسال استان مرکزی به عنوان نخستین استان کشور پیروز به جمع آوری تمام بخاری های نفتی از مدارس شد و به لحاظ رشد بودجه آموزش و پرورش در بخش عمرانی بیشترین رشد را در استان های کشور داشت.

آقازاده گفت: افتتاح 36 طرح مدرسه سازی و صدور 22 هزار متر مربع فضای تجاری برای آموزش و پرورش استان مرکزی و تملک سالن ورزشی 22 بهمن به این دستگاه، از دیگر توفیقات بود.

وی عنوان کرد: مشاوران مسکن و شهرسازی و شهرداری نباید کاربری املاک مسکونی در اجاره مدارس غیردولتی را آموزشی اعلام کنند زیرا این امر مسائلی را برای مالکان ایجاد می کند.

استاندار مرکزی افزود: آموزش و پرورش این استان در سال گذشته با کمبود نیروی معلم روبرو بود که با تمهیدات و اقدامات شورای آموزش و پرورش این مهم مدیریت شد و نیاز است در سال تحصیلی 1400- 1399 نیز مانند سال قبل عمل شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی هم در این نشست گفت: بر اساس طرح تفضیلی، نوع کاربری ها باید بر اساس پروانه بهره برداری صورت گیرد.

رقیه یادگاری افزود: اعلام کاربری آموزشی برای املاک مسکونی از سوی مشاوران شهرداری و مسکن و شهرسازی، قصور این افراد است و نباید کاربری ها بر اساس مشاهده یک تابلو باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: توسعه مشارکت های غیردولتی در آموزش و پرورش همواره مورد توجه بوده که این اموری که در این راستا به بخش غیردولتی واگذار می شود از سوی آموزش و پرورش نظارت می شود.

شهریار فولادوند افزود: مدارس غیردولتی یکی از این بخش ها است و در این مدارس با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده اند که تا به امروز شمار زیادی از مسائل آنها حل شده است.

وی بیان نمود: 250 مدرسه غیردولتی، 500 آموزشگاه آزاد علمی و 700 مدرسه پیش دبستانی در استان مرکزی وجود دارد که حدود 6 هزار نیروی آزاد در آنها فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: شمار زیادی از مدارس و آموزشگاه های آزاد این استان در مکان های اجاره ای دایر است و مشاوران شهرداری و شهرسازی پس از مشاهده تابلوی این مراکز کاربری این اماکن را آموزشی اعلام می کنند که این امر مسائلی را برای مالکان ایجاد کرده است.

فولادوند در بخش دیگری از سخنانش گفت: از زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، همه معلمان این استان به صورت خودجوش آموزش ها را برای دانش آموزان از طریق ایجاد کانال و شبکه های مجازی دنبال کرده اند.

وی گفت: اجرای این برنامه ها با مسائلی روبرو بود، اول اینکه ارایه آموزش ها از طریق پیام رسان های داخلی نبود و انسجام مورد نظر در این فعالیت ها دیده نمی شد که وزارت آموزش و پرورش نیز در این راستا برنامه شاد (شبکه آموزش دانش آموزان) را طراحی کرد اما این برنامه نیز با مسائلی در خصوص جوابگو نبودن حجم آی پی همراه بود و دانش آموزان به صورت مستقیم در فضای آموزشی قرار نمی گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: بر اساس آخرین آمار، 70 درصد از دانش آموزان این استان آموزش های خود را در فضای مجازی فرا می گیرند و برخی روستاهای این استان پوشش اینترنتی ندارند و نقاطی هم وجود دارد که پوشش اینترنتی است اما خانواده ها توان ایجاد فضای مجازی را برای فرزندان خود ندارند و برخی خانواده ها نیز تامین هزینه اینترنت را ندارند.

فولادوند بیان نمود: تلاش های زیادی برای پوشش حداکثری آموزش ها به کار گرفته شده و معلمان زیادی به صورت داوطلبانه در روستاها برای آموزش دانش آموزان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در روستاها اعلام آمادگی کرده اند.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 131

به "خبرنگاران استاندار مرکزی: آموزش های مجازی در تعطیلی مدارس با دقت نظارت شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار مرکزی: آموزش های مجازی در تعطیلی مدارس با دقت نظارت شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید