خبرنگاران اولین شهروند صربستان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت

به گزارش مجله حیات، بلگراد-خبرنگاران- نخست وزیر صربستان شامگاه جمعه در برنامه ویژه تلویزیون دولتی از جان باختن اولین شهروند صربستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

خبرنگاران اولین شهروند صربستان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت

آنا برنابیچ در این برنامه تمامی شهروندان صربستان را به رعایت مقررات شرایط اضطراری و ممنوعیت تردد در خیابان های شهر از ساعت 20 تا 5 صبح فرا خواند.

وی همچنین برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از تمامی شهروندان صربستان درخواست کرد که بدون ضرورت از خانه بیرون نیایند.

بنا بر اظهارات نخست وزیر صربستان، تا به امروز 135 نفر به ویروس کرونا در این کشور مبتلا شده اند.

برنابیچ با اشاره به تلاش های ریاست جمهوری گفت که محموله بزرگی از تجهیزات پزشکی حفاظتی و همچنین متخصصان پزشکی را در 24 ساعت آینده از کشور چین انتظار داریم.

وی همچنین خبر داد که از ساعت 20 شنبه شب (دوم فروردین) حمل و نقل عمومی در شهر متوقف خواهد شد و از یکشنبه شب سوم فروردین تمامی رستوران ها و قهوه خانه ها بسته خواهند شد.

زلاتیبور لونچار وزیر بهداشت و درمان صربستان نیز امروز (جمعه اول فرودین ماه) بیماری همه گیر ناشی از ویروس کرونا را در سراسر کشور اعلام کرد.

دولت صربستان صبح پنجشنبه 19 مارس (29 اسفند ماه) به منظور جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، پرواز هواپیماهای مسافربری از فرودگاه بین المللی نیکولا تسلا بلگراد، پایتخت صربستان را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

فرودگاه نیکولا تسلا برای تمامی پروازهای بشردوستانه و ترافیک باری باز خواهد ماند و همچنین حریم فضایی صربستان برای عبور تمامی پروازها باز است.

رییس جمهوری صربستان همچنین شامگاه یکشنبه گذشته (25 اسفند) به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور وضع اضطراری اعلام کرد.

بر اساس تدابیر اتخاذ شده توسط دولت صربستان، تردد افراد سالمند بالاتر از 65 سال در شهرها و افراد بالاتر از 70 سال در روستاها ممنوع است و دولت برای این افراد، تسهیلاتی را فراهم خواهد آورد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 67

به "خبرنگاران اولین شهروند صربستان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اولین شهروند صربستان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید