خبرنگاران ایجاد خط مترو مهمترین مطالبه صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد است

به گزارش مجله حیات، شهرری ـ خبرنگاران ـ مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران با بیان اینکه تامین نیروی انسانی به دلیل دوری راه یکی از مسائل اساسی صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد است، گفت: ایجاد خط مترو مهمترین مطالبه صنعتگران مستقر در این شهرک است.

خبرنگاران ایجاد خط مترو مهمترین مطالبه صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد است

صابر پرنیان روز شنبه در حاشیه بازید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: هم اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی مشکل تامین نیروی انسانی دارند ولی کارگران به دلیل نبود زیرساخت های لجستیکی شهرک صنعتی شمس آباد تمایلی به حضور در این مکان را ندارند.

وی با بیان اینکه در صورت راه اندازی مترو شهرک صنعتی شمس آباد در حدود 60 تا 70 هزار کارگر روزانه از آن استفاده خواهند کرد، افزود: هم اکنون کارگران به دلیل نبود مترو، اتوبوس و در کل وسیله نقلیه ارزان قیمت از محل زندگی تا شهرک صنعتی شمس آباد تمایل چندانی به کار در این مکان ندارند ولی با ایجاد خط مترو پیش بینی می شود این فرایند تغییر کند.

پرنیان افزود: هم اکنون مترو تهران تا فرودگاه امام خمینی(ره) کشیده شده است اگر یک خط اختصاصی نیز به شهرک صنعتی شمس آباد وصل شود پیش بینی می شود تا 2 سال آینده روزانه 100 نفر از آن بهرمند شوند.

وی با اشاره به اینکه تامین نیروی کار ارزان قیمت نیازمند زیرساخت های مناسب مانند حمل و نقل ارزان قیمت نیز است، بیان نمود: شهرک صنعتی شمس آباد هم اکنون خط اتوبوسرانی نیز ندارد و کارگرها باید با خودرو شخصی و یا تاکسی طی راستا نمایند.

پرنیان ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس در شهرک صنعتی شمس آباد داری سرویس هستند ولی واحدهای کوچک و متوسط در این حوزه به شدت دچار مشکل هستند.

این مسئول به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه شهرک صنعتی شمس آباد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه راستا دسترسی اتوبان تهران ـ قم به شهرک صنعتی شمس آباد برای جلوگیری از هرگونه ترافیک ایجاد شده و در مرحله آسفالت واقع شده است.

پرنیان خاطر نشان کرد: طرح انتقال 300 مترمکعب در هر ثانیه یه شهرک صنعتی شمس آباد تا یک سال و نیم آینده، ایجاد پست 63 کیلوواتی تا آخر سال جاری، آسفالت معابر و ایجاد فضاهای عمومی و فضای سبز نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرنگاران، همزمان با روز کارو کارگر فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به همراه صابر پرنیان مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران از 2 واحد صنعتی شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 794

به "خبرنگاران ایجاد خط مترو مهمترین مطالبه صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایجاد خط مترو مهمترین مطالبه صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید