خبرنگاران بسته محرک مالی عظیم ژاپن برای مبارزه با کرونا

به گزارش مجله حیات، پکن- خبرنگاران- دولت ژاپن برنامه دارد تا بسرعت یک بسته محرک اضطراری برای رسیدگی به تاثیر مالی همه گیری جهانی ویروس کرونا تدوین کند.

خبرنگاران بسته محرک مالی عظیم ژاپن برای مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگاران از تلویزیون دولتی ژاپن، این بسته محرک شامل یاری های نقدی به خانوارهایی است که با مشکل روبرو اند و نسبت به اقداماتی که طی بحران مالی دنیا در سال 2008 انجام گرفت، مقایس بزرگتری خواهد داشت.

یاسوتوشی نیشی مورا وزیر احیای مالی ژاپن امروز یکشنبه به ان اچ کی گفت که شرکت های کوچک و میان اندازه به سختی از شیوع دنیای این ویروس آسیب دیده اند.

او اضافه نمود: مزایای نقدی به افرادی که درآمدشان بشدت کاهش یافته تعلق خواهد گرفت.

نیشی مورا در این مورد که آیا شرایط اضطراری اعلام می گردد یا خیر، گفت دولت در حال مذاکره با کارشناسان بر سر این موضوع است.

پیش از این آبه شینزو نخست وزیر ژاپن از ارائه یک بسته محرک مالی در قالب کوشش های دنیای برای کاهش ضربه مالی ناشی از ویروس کرونا به ارزش بیش از 137 میلیارد دلار خبر داده بود.

منابع مطلع می گویند اعتبار مالی این هزینه تا حدی به وسیله صدور اوراق قرضه پوشش دهنده کسری (deficit-covering bonds) تامین خواهد شد هرچند انتظار می رود صدور اوراق قرضه تا حد معتدل و نسبتا اندک باشد اما این اقدام تا حد زیادی تمرکز بازار را بر موقعیت مالی سخت ژاپن قرار خواهد داد این درحالی است که تنش ها در بازار مالی ناشی از ویروس کرونا موجب شده که سرمایه گذارها حتی دارایی های ایمنی مانند اوراق قرضه دولتی را هم به نفع پول نقد کنار بگذارند.

مقامات دولتی ژاپن گزارش کردند دستکم 68 عفونت جدید ویروس کرونا امروز یکشنبه شناسایی شده است که بیشترین افزایش روزانه از شروع شیوع این ویروس است آمار مبتلایان به کرونا در ژاپن تا کنون به یک هزار و 963 تن و تعداد جان باختگان هم به 52 تن رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 88

به "خبرنگاران بسته محرک مالی عظیم ژاپن برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بسته محرک مالی عظیم ژاپن برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید