خبرنگاران بیمه اماکن مسکونی شهری و روستایی باید در کشور تقویت گردد

به گزارش مجله حیات، تهران - خبرنگاران - معاون امور بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با اظهار تاسف از ضریب نفوذ پایین بیمه واحدهای مسکونی در کشور گفت: بیمه اماکن مسکونی شهری و روستایی باید در کشور تقویت گردد.

خبرنگاران بیمه اماکن مسکونی شهری و روستایی باید در کشور تقویت گردد

جهت دریافت خدمات ساخت آلاچیق ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

امیر قادری روز در گفت وگو با خبرنگار بحران در پاسخ به این سوال که هنگام وقوع سیلاب در کشور بیشترین خسارت ها در حوزه زیرساخت ­ها به اماکن مسکونی شهری و روستایی وارد می گردد به نظر شما برای بازسازی و بازتوانی در این حوزه چه کارهای را باید انجام داد، این مطلب را عنوان و گفت: شهرداری ها و دهیاری ­ها که مرجع صدور پروانه ساخت در این اماکن و مناطق می­ باشند باید از ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ­ها و مسیل­ ها جلوگیری نمایند.

وی با اشاره به اینکه طی بازدیدی که طی روزهای گذشته از مناطق سیل زده سیل شهرستان تالش داشتم مواردی از ساخت و سازها در بستر و حریم رودخانه ­ها را مشاهده کردم، توضیح داد: طبق ارزیابی ها و مشاهدات اجرا شده راستا جدید راه­های ارتباطی خسارت دیده، باید خارج از حریم رودخانه­ ها و مسیل­ ها پیش­ بینی و ایجاد و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل هفته گذشته در تالش باید تا بازگشت زندگی مردم به شرایط عادی پیگیری و تسریع گردد.

معاون امور بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اقدامات پیشگیرانه به منظور مدیریت ریسک سیلاب از جمله ساماندهی و لایروبی رودخانه ­ها را ضروری دانست و گفت: در کانون ­­های جمعیتی که خطر مواجهه با خطر سیلاب وجود داشته و امکان جابه جایی سکونتگاهها وجود ندارد، ضروری است تا ایمن ­سازی رودخانه ­ها و مسیل ها به جد پیگیری شوند.

قادری به اعتبار 2305 میلیارد تومانی صندوق بیمه محصولات کشاورزی از محل اعتبارات مدیریت بحران اشاره نمود و اضافه کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید در جبران خسارات وارده به کشاورزان نقش خود را به درستی ایفا نموده و مسائل جاری طی جلساتی کارشناسی و مرتفع می گردد.

سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ نماینده، سیاستگذار، راهنمایی نماینده و نظارت نماینده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

سیل هفته گذشته تالش به تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان خسارت هایی وارد کرد و سبب تخریب چندین منزل مسکونی و مرگ دو هموطن شد.

شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 335

به "خبرنگاران بیمه اماکن مسکونی شهری و روستایی باید در کشور تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیمه اماکن مسکونی شهری و روستایی باید در کشور تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید