خبرنگاران حدود سه هکتار از جنگل های بخش دودانگه ساری در آتش سوخت

به گزارش مجله حیات، ساری - خبرنگاران - مدیرکل منابع طبیعی، مراتع و آبخیزداری منطقه ساری از مهار کامل آتش سوزی در ارتفاعات جنگلی روستای پارت کلا از توابع بخش دودانگه خبر داد و گفت که بر اساس ارزیابی اجرا شده، حدود سه هکتار از عرصه های جنگلی این منطقه در آتش سوخت.وختف

خبرنگاران حدود سه هکتار از جنگل های بخش دودانگه ساری در آتش سوخت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

اسحاق عطایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه خسارت وارد شده به عرصه های جنگلی توسط کارشناسان در دست بررسی است ، گفت: آتش سوزی در عرصه های جنگلی روستای پارت کلا که از ساعت 23 دیشب آغاز شده بود، ساعت پنج بامداد امروز با تلاش اهالی محل، نیروهای انتظامی، یگان حفاظت محیط زیست ساری و همکاری ماموران اجرایی منابع طبیعی به طور کامل مهار شد.

وی از مسافران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می شوند درخواست کرد از روشن کردن آتش در این مناطق خودداری و یا پس از روشن کردن آتش، از خاموش کردن آن اطمینان حاصل کنند.

روستای پارت کلا در منطقه کوهستانی بخش دودانگه ساری واقع است. در این روستا 300 نفر در قالب 60 خانوار سکونت دارند و شغل اصلی مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است.

هواشناسی مازندران نیز روز یکشنبه هفته جاری با اعلام هشدار سطح زرد ، نسبت به افزایش دما ، وزش باد گرم جنوبی و احتمال آتش سوزی در مراتع و مناطق جنگلی این استان هشدار داده بود.

به گزارش خبرنگاران ، در این اطلاعیه اعلام شده بود که دمای هوا مازندران بتدریج افزایشی می شود و روز چهارشنبه دمای هوا در استان نسبت به امروز تا هشت درجه افزایش خواهد یافت.

حوزه منابع طبعی مازندران منطقه ساری حدود 70 درصد از اراضی ملی و جنگل های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

استان مازندران 2 میلیون و 400 هزار هکتار مساحت دارد که حدود 2 میلیون هکتار از این مساحت را منابع طبیعی شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 658

به "خبرنگاران حدود سه هکتار از جنگل های بخش دودانگه ساری در آتش سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حدود سه هکتار از جنگل های بخش دودانگه ساری در آتش سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید