خبرنگاران خرید سه هزار تن وش پنبه از کشاورزان گلستان

به گزارش مجله حیات، گرگان - خبرنگاران - مدیر تعاون روستایی گلستان گفت که از ابتدای خرید توافقی وش پنبه در امسال تا به امروز حدود سه هزار تُن از این محصول در راستای حمایت از تولیدکنندگان و توسعه زراعت پنبه از کشاورزان خریداری شد.

خبرنگاران خرید سه هزار تن وش پنبه از کشاورزان گلستان

نورمحمد کوچکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: خرید توافقی وش پنبه که از شهریورماه توسط شرکت تعاونی کشاورزی پنبه و دانه های روغنی منطقه گرگان شروع شده است تا میانه دی ماه ادامه دارد.

به گفته وی سال جاری سه مرکز خرید توافقی، وش پنبه را از کشاورزان استان تحویل می گیرند.

طبق گزارش عبدالله هزارجریبی مسوول شرکت تعاونی کشاورزی پنبه و دانه های روغنی منطقه گرگان، سال جاری هر کیلوگرم وش پنبه بین 90 تا 117 هزار ریال از کشاورزان خریده می گردد.

سال قبل تعاون روستایی گلستان 2 هزار و 670 تن وش پنبه را از کشاورزان استان خریده بود.

به جز شرکت تعاون روستایی، 9 کارخانه فعال پنبه پاک کنی گلستان نیز وش فراوریی کشاورزان را با قیمت توافقی از آنان می خرند.

سازمان جهادکشاورزی گلستان پیش بینی کرد در سال زراعی جاری از 21 هزار هکتار سطح زیر کشت پنبه، حدود 42 هزار تن وش فراوری گردد.

کشت پنبه در گلستان هر ساله با مساعد بودن شرایط آب و هوایی از اردیبهشت ماه با ریختن بذر شروع و با برداشت محصول از مهر تا اواخر دی ماه به خاتمه می رسد.

گلستان در گذشته به دلیل زمین های فراوان زیر کشت پنبه و فراوری زیاد این محصول به سرزمین طلای سفید مشهور بود که پس از چند سال وقفه بار دیگر کشت آن در حال رونق دریافت است.

استان مرزی گلستان دارای 667 هزار هکتار زمین زراعی حاصلخیز است که هر ساله به زیر کشت محصولات زراعی مختلف از جمله پنبه می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 521

به "خبرنگاران خرید سه هزار تن وش پنبه از کشاورزان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرید سه هزار تن وش پنبه از کشاورزان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید