خبرنگاران راه اندازی منطقه آزاد، موثرترین راه جلوگیری از خام فروشی محصولات گلستان است

به گزارش مجله حیات، گرگان - خبرنگاران - استاندار گلستان گفت: راه اندازی منطقه آزاد، موثرترین راه برای صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی و صنایع تبدیلی، فرآوری محصولات و جلوگیری از خام فروشی تولیدات استان است.

خبرنگاران راه اندازی منطقه آزاد، موثرترین راه جلوگیری از خام فروشی محصولات گلستان است

به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان گفت: گلستان از تنوع بالای فراوری محصولات کشاورزی و باغی برخوردار است و وجود منطقه آزاد علاوه بر فراهم کردن زمینه صادرات این محصولات، می تواند به افزایش درآمدها و فراهم کردن فرصت های جدید شغلی در استان منجر گردد.

مرز اینچه برون در شمال شهرستان گنبدکاووس، تنها گمرک زمینی استان گلستان به ترکمنستان و محل ورود راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران به کشور ما است که در آن علاوه بر تاسیسات راه آهن و گمرک، عملیات احداث بندر خشک در حال اجرا بوده و ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون از برنامه های دولت برای توسعه و پیشرفت این منطقه مرزی و محروم است.

استاندار گلستان در ادامه با اشاره به اهمیت حمایت از سرمایه گذاران و فراوریکنندگان در استان گفت: کوشش می کنیم سال جاری واحدهای فراوریی با پیشرفت بالای 50 درصد را با تسهیل قوانین و اعطای تسهیلات مورد احتیاج به بهره برداری رسانده و از این طریق زمینه رونق و اشتغال را فراهم آوریم.

وی ضمن تقدیر از همراهی دستگاه های اجرایی و بانک ها برای حمایت از فراوریکنندگان گفت: طرح های بدون توجیه مالی نباید از بانک ها انتظار پرداخت تسهیلات داشته باشند.

در این جلسه مسائل 5 واحد گردشگری، صنعت و کشاورزی آنالیز و تصمیمات لازم برای حل مسائل آن ها اتخاذ شد.

همچنین در این جلسه طلوعیان رییس صنعت معدن و تجارت گلستان گفت: از محل اعتبارات سال 98 تا به امروز بیش از 4 هزار و 730 میلیارد ریال تسهیلات رونق فراوری به واحدهای فراوریی استان پرداخت شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 195

به "خبرنگاران راه اندازی منطقه آزاد، موثرترین راه جلوگیری از خام فروشی محصولات گلستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه اندازی منطقه آزاد، موثرترین راه جلوگیری از خام فروشی محصولات گلستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید