خبرنگاران رشد 178درصدی جابجایی با ر از طریق راه آهن لرستان

به گزارش مجله حیات، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل راه آهن لرستان از رشد 178 درصدی تن کیلومتر حمل بار (مبدا - مقصد) طی سه ماهه سوم سال 1399 در مقایسه با تابستان سال جاری از راه آهن استان خبر داد.

خبرنگاران رشد 178درصدی جابجایی با ر از طریق راه آهن لرستان

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از روابط عمومی اداره کل راه آهن لرستان، فخرالدین پیروزفر در این باره اضافه نمود: در پاییز سال جاری نسبت به سه ماهه تابستان شاخص های عملیاتی از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.

وی گفت: مجموع تخلیه و بارگیری محمولات این اداره کل طی سه ماه منتهی به دی ماه سال جاری با 62 درصد رشد نسبت به مدت سه ماهه تابستان فرایند مطلوبی داشته است.

پیروزفر شرح داد: این میزان رشد طی سه ماهه سوم سال جاری موجب رسیدن تن کیلومتر (مبدا-مقصد) به مرز 18540230 میلیون تن کیلومتر شده که رشد 178 درصدی را نسبت به مدت مشابه سه ماهه تابستان را نشان می دهد.

مدیرکل راه آهن لرستان اضافه نمود: سیمان کلینکر، محصولات پتروشیمی، احشام و خرده بار عمده کالاهایی است که طی این مدت در اداره کل راه آهن لرستان تخلیه و بارگیری شده است.

راه آهن لرستان که همزمان با راه آهن سراسری شمال - جنوب از سال 1306 - 1317 ساخته شده است از دورود به سمت جنوب وارد رشته کوه های زاگرس شده که از دره های تنگ و در جوار رودخانه سزار (دز) به راستا خود ادامه می دهد.

راه آهن لرستان فعلی به طول 155 کیلومتر خط اصلی و بیش از28کیلومتر خط صنعتی-تجاری و فرعی مانوری با 11 ایستگاه از ایستگاه مومن آباد شروع می شود و تا ایستگاه تنگ هفت ادامه می یابد که در آینده نیز راه آهن در دست ساخت دورود - خرم آباد - پلدختر و ازنا- خمین - اصفهان به آن اضافه نموده خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 581

به "خبرنگاران رشد 178درصدی جابجایی با ر از طریق راه آهن لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد 178درصدی جابجایی با ر از طریق راه آهن لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید