خبرنگاران سنندج میزبان هفتمین جشنواره موسیقی کُردی شد

به گزارش مجله حیات، سنندج- خبرنگاران- مسوول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی کُردی در سنندج خبرداد و گفت: این دوره از جشنواره طی روزهای 19 و 20 اسفند در 2 بخش اجرایی و مجازی برگزار می گردد.

خبرنگاران سنندج میزبان هفتمین جشنواره موسیقی کُردی شد

ماجد رموزی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی در راستای هویت بخشی به این هنر مورد علاقه مردم استان برگزار می گردد، گفت: این جشنواره به منظور ترغیب علاقمندان به فعالیت بیشتر در حوزه موسیقی، توسعه هنرستان های مختص آموزش و تدریس موسیقی در استان برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه بعد از جمع آوری کامل آثار آمار تعداد اثرهای ارسال شده به دبیرخانه جشنواره اعلام می گردد، گفت: بخشی از اجراهای این جشنواره با رعایت پروتکل های بهداشتی در پیاده راه فردوسی و با همکاری شهرداری سنندج برگزار می گردد.

مسوول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره اینکه بخشی از اجراهای این دوره از جشنواره هم به صورت مجازی برگزار می گردد، یادآور شد: این جشنواره در بخش های گروه نوازی و تک نوازی برگزار می گردد که بخش تک توازی این دوره از جشنواره شامل سازهای نرمه نای، تنبک، ششمال،سنتور، دیوان و ضرب است.

ششمین جشنواره موسیقی کُردی شهریور سال 1385 در سنندج به مدت چهار روز و با شرکت هنرمندان استان های خراسان شمالی، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، لرستان و کردستان برگزار گردید.

سنندج سال گذشته بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو به ثبت رسید و اکنون ظرفیت اجرای گروه های موسیقی در پیاده راه فردوسی و بوستان موسیقی (پارک سپیدار) این شهر فراهم شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 669

به "خبرنگاران سنندج میزبان هفتمین جشنواره موسیقی کُردی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سنندج میزبان هفتمین جشنواره موسیقی کُردی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید