خبرنگاران سه محموله حدود 12 میلیارد ریالی دارو و سیگار در مرزهای کردستان کشف شد

به گزارش مجله حیات، سنندج - خبرنگاران - مرزبانان بانه و مریوان پیروز به کشف سه محلوله قاچاق کالا به ارزش 11 میلیارد و 750 میلیون ریالی در نقاط صفر مرزی این استان شدند.

خبرنگاران سه محموله حدود 12 میلیارد ریالی دارو و سیگار در مرزهای کردستان کشف شد

فرمانده هنگ مرزی بانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در ادامه کنترل نوار مرزی و مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق مرزبانان این فرماندهی در یک ماموریت مرزی محموله عظیم داروی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ محمد خسروی افزود: مرزبانان پاسگاه مرزی گله سوره حین پایش نوار مرزی به چند متجاوز حامل بار قاچاق که قصد خروج غیرقانونی از مرز را داشتند، روبرو شدند.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان به محض مشاهده مرزبانان بار خود را رها و با استفاده از تاریکی شب و پوشش جنگلی منطقه از محل متواری شدند، اضافه نمود: مرزبانان در پاکسازی محل و بازرسی محموله به جای مانده از قاچاقچیان 880 هزار حب انواع قرص های داروریی به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال را کشف کردند.

کشف بیش از 120 هزار نخ سیگار قاچاق در مرز مریوان

فرمانده هنگ مرزی مریوان نیز گفت: مرزبانان این هنگ در اجرای طرح مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق، پست های کنترل و مراقبتی این هنگ در پاسگاه مرزی ته ته حین پایش نوار مرزی در 2 عملیات جداگانه با چند نفر متجاوز مرزی که قصد وارد کردن محموله قاچاق به کشور را روبرو شدند.

سرهنگ فرهاد رضایی گفت: قاچاقچیان به محض مشاهده مرزبانان، عرصه را بر خود تنگ دیده، بار خود را رها و با استفاده از تاریکی شب به عمق خاک کشور مقابل متواری شدند.

وی با بیان اینکه مرزبانان در پاکسازی محل 126 هزار و 400 نخ سیگار خارجی را کشف کردند، گفت: همچنین در یک عملیات جداگانه 42 راس دام نیز در حوزه پاسگاه مرزی کانی کبود مریوان توقیف شد.

سرهنگ رضایی اضافه نمود: بر اساس نظر کارشناسان ارزش اقلام قاچاق کشف شده این هنگ در شبانه روز گذشته حدود یک میلیارد و 750 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده هنگ مرزی مریوان گفت: حفظ و حراست از مرز و مقابله با قاچاق اولویتی مهم در این فرماندهی بوده و با متخلفان و سودجویان بشدت برخورد می گردد.

کردستان از استان های مرزی کشور بوده که 227 کیلومتر مرز با شمال عراق (اقلیم کردستان عراق) دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 288

به "خبرنگاران سه محموله حدود 12 میلیارد ریالی دارو و سیگار در مرزهای کردستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه محموله حدود 12 میلیارد ریالی دارو و سیگار در مرزهای کردستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید