خبرنگاران ظرفیت روستاهای قم در جذب تسهیلات اشتغال افزایش یابد

به گزارش مجله حیات، قم-خبرنگاران- استاندار قم با اشاره به ظرفیت های ایجاد اشتغال در روستاهای استان گفت: کوشش مسئولان بر افزایش تسهیلات اشتغال و توسعه پایدار در سطح روستاهای قم برای جلوگیری ازمهاجرت به شهر است.

خبرنگاران ظرفیت روستاهای قم در جذب تسهیلات اشتغال افزایش یابد

بهرام سرمست روز چهارشنبه درجلسه آنالیز موانع و مسائل پروژه های مناطق محروم قم، اضافه کرد: ظرفیت قم در جذب تسهیلات روستایی بسیار بیشتر از چیزی است که هم اکنون برای آن اختصاص یافته است.

وی گفت: در بخش سلفچگان قم اولویت با توسعه صنعتی و در بخش کهک و خجلستان اولویت اصلی گردشگری و اکتشاف و استخراج معدن است.

وی اضافه کرد: اولویت بخش جعفریه قم دامپروری و کشاورزی است و مساله اصلاح الگوی کشت و شیوه های نوین آبیاری در این بخش در حال اجرا است.

سرمست گفت:قم در فراوری فرش دستباف و قالیبافی ظرفیت خاصی دارد و می توان بخشی از هنرمندان استان را در این عرصه ساماندهی کرد.

وی با اشاره به مزیت های تسهیلات ارزان قیمت تبصره 16 یادآور شد: در این بخش 9 میلیارد تومان به قم اختصاص یافته و به همین میزان پرونده به بانک ها معرفی شده اما ظرفیت قم در این تسهیلات بسیار بیشتر از این مقدار است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری در سفر دو روزه به قم ضمن ملاقات با تنی چند از مراجع تقلید از بخش جعفریه قم بازدید و در جلسه آنالیز موانع و مسائل پروژه های مناطق محروم قم شرکت کرد.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 637

به "خبرنگاران ظرفیت روستاهای قم در جذب تسهیلات اشتغال افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت روستاهای قم در جذب تسهیلات اشتغال افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید