خبرنگاران متخصص عفونی: ویروس کرونا ظرف سه ثانیه به افراد منتقل می شود

به گزارش مجله حیات، بوشهر- خبرنگاران - یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت:باتوجه به اینکه ویروس کرونا در مدت سه ثانیه از شخص مبتلا به شخص سالم (اگر نزدیک آن نشسته باشد) منتقل می شود باید دستورالعمل های بهداشتی را در این خصوص جدی گرفت.

خبرنگاران متخصص عفونی: ویروس کرونا ظرف سه ثانیه به افراد منتقل می شود

دکتر کتایون وحدت روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: ثبات بیماری کووید 19 در استان در آستانه شب یلدا مردم را فریب ندهد بلکه این شرایط باید آنها را مصمم کند تا آیین مربوط به این شب باستانی را به سال آینده موکول کنند.

وی یادآورشد:هر چند شیوع ویروس کرونا در استان های جنوبی به دلیل تغییر شرایط جوی، قرنطینه، تعطیلی مدرسه ها و فعالیت اداره ها با شمار کمتری از کارکنان خود منجر به سیر نزولی بیماری شده اما این شرایط بسیار شکننده و به طور کامل پایدار نیست.

وی بیان نمود: ادامه این فرایند وابسته به رفتار افراد است و اگر به هر دلیلی رفت و آمدها و دورهمی ها در یک فضای بسته افزایش یابد احتمال شدت و پیک بیماری تا 2 هفته آینده وجود دارد.

متخصص بیماری های عفونی وگرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: مشاهده ها ثابت کرده جمع شدن تعداد زیادی از افراد در یک خانه، صحبت کردن با هم و پائین آوردن ماسک برای غذا خوردن دردورهمی های خانوادگی میزان انتقال ویروس را شدت می بخشد.

وی تاکید کرد: در دورهمی های خانوادگی به غیر از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و والدین، بچه ها نیز به دلیل اینکه همواره مورد توجه قرار می گیرند در معرض خطر قرار دارند.

وحدت افزود: باتوجه به اینکه هیچ مصونیتی در خصوص بیماری کووید 19وجود ندارد این تصور اشتباهی است که بگوئیم تنها یک طیف سنی خاصی از افراد دچار بیماری می شوند.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی گفت: باتوجه به اینکه مدت این بیماری هنوز یکساله نشده و ناشناخته ها نسبت به آن زیاد است؛ هیچ مصونیتی نسبت به این بیماری وجود ندارد.

وی یادآور شد: بدلیل اینکه بسیاری از افرادی که مبتلا به ویروس کرونا می شوند در مقابل آن آنتی بادی درست نمی کنند براین اساس، هنوز نمی دانیم کسانی که به این ویروس مبتلا شده اند برای بار چندم می توانند این بیماری را بگیرند و اگر مبتلا شدند تا چقدر می توان مصونیت داشت.

وحدت ادامه داد: باتوجه به اینکه تمام جمعیت بشری تا به امروز با این ویروس برخورد نکرده بنابراین تمام این جمعیت از نوزاد یک روزه تا فرد 100 ساله به یک اندازه مستعد ابتلا به بیماری هستند اما گروه هایی از جمله افراد مسن و بالای 65 سال، بیماران دیابتی، قلبی و عروقی، بیماری های خونی و زنان باردار بیشتر در معرض خطر قرار دارند و بیماری را شدیدتر می گیرند.

وی تاکید کرد: براین اساس هیچ گروه سنی خاصی مد نظراین بیماری نیست وبا توجه به اینکه بسیاری از افراد از حساسیت ژنتیکی و مادرزادی خود نسبت به این ویروس خبر ندارند ممکن است این بیماری را در حدی شدید بگیرند که ممکن است جان خود را از دست بدهند.

وحدت افزود: باتوجه به اینکه در این مدت جوانان زیادی بدون داشتن هر گونه بیماری زمینه ای به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از بین رفته اند پس در این شرایط رعایت دستورالعمل های بهداشتی تنها و تنها راه محافظت از خود و عزیزانمان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 551

به "خبرنگاران متخصص عفونی: ویروس کرونا ظرف سه ثانیه به افراد منتقل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران متخصص عفونی: ویروس کرونا ظرف سه ثانیه به افراد منتقل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید