خبرنگاران هشدار کارشناسان در خصوص ابتلای 4 میلیون نفر به کرونا در پاکستان

به گزارش مجله حیات، اسلام آباد - خبرنگاران - کارشناسان مستقل پزشکی و پژوهشگران در پاکستان زنگ خطر و هشدار افزایش شمار بیماران کرونایی به 4 میلیون نفر تا اواسط مردادماه را به صدا درآوردند.

خبرنگاران هشدار کارشناسان در خصوص ابتلای 4 میلیون نفر به کرونا در پاکستان

رسانه های پاکستانی روز پنجشنبه گزارش دادند: آنالیز های اخیر ناظران مستقل و محققان پزشکی این کشور حاکی از ابتلای چند میلیون نفر به ویروس کرونا تا اواسط مردادماه است.

دکتر اشرف نظامی رییس اتحادیه پزشکان در شهر لاهور پاکستان هشدار داد: شیوع کرونا وارد مرحله خطرناک تری شده و به احتمال زیاد ماه آینده میلادی شاهد تشدید اشاعه این اپیدمی خواهیم بود.

کارشناسان پاکستانی پیش بینی کردند که شمار بیماران کرونایی در پاکستان بین ماه های ژوئیه و اوت به نزدیک 3 و نیم یا 4 میلیون نفر افزایش خواهد یافت و تعداد جان باختگان ناشی از ویروس کووید-19 نیز از مرز 80 هزار عبور خواهد نمود.

دکتر سعید خان رییس مرکز بهداشت و مراقبت دانشگاه داو در کراچی پاکستان نیز گفت: تعداد مبتلایان و جان باختگان ناشی از شیوع کرونا تا هفته های آینده 3 تا 4 برابر افزایش خواهد یافت.

آنان خطاب به مردم پاکستان هشدار دادند: اگر مردم تمهیدات بهداشتی و قرنطینه را رعایت ننمایند شمار قربانیان ناشی از این بیماری از مرز 1 میلیون نفر هم عبور خواهد نمود.

نگرانی کارشناسان پاکستان در کنار دولت این کشور، نسبت به وخیم تر شدن شرایط شیوع کرونا درحالی منعکس می گردد که ظرفیت بعضی از بیمارستان های اصلی در شهرهای لاهور، پیشاور و کراچی برای پذیرش بیمارهای کرونایی به حداقل رسیده و توصیه شده که مردم قرنطینه خانگی را در دستور کار قرار دهند.

محققان پاکستانی مدعی هستند که ده ها هزار نفر در شهرهای مختلف این کشور به کرونا مبتلا شده اند اما هیچ آمار رسمی از این افراد در بیمارستان ها و با مراکز تست کرونا وجود ندارد.

سرعت افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان تا به امروز کاهش نیافته و مسئولان این کشور نسبت به افزایش شمار مبتلایان به کرونا تا آخر ماه آینده میلادی به 300 هزار نفر ابراز نگرانی می نمایند.

نگرانی مقامات پاکستانی به دلیل افسار گسیختگی کرونا در حالی مطرح می گردد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز 192 هزار نفر فراتر رفته و تا به امروز 3894 نفر جان خود را از دست دادند. علاوه براین تا به امروز 77 هزار و 754 نفر بیمار کرونایی نیز در شهرهای مختلف پاکستان بهبود یافته اند.

کارشناسان حوزه بهداشت در پاکستان معتقدند: آمار مبتلایان به کرونا بیش از ارقام رسمی اعلام شده توسط دولت است. براساس تازه ترین محاسبات، در شهرهای پاکستان از هر 10 نفر، یک نفر به کرونا مبتلا می گردد و در مناطق روستایی نیز از هر 30 نفر، ابتلا به کرونا در یک نفر تایید می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 262

به "خبرنگاران هشدار کارشناسان در خصوص ابتلای 4 میلیون نفر به کرونا در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار کارشناسان در خصوص ابتلای 4 میلیون نفر به کرونا در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید