خبرنگاران 444 فرصت شغلی از ابتدای سال جاری در شهرک های صنعتی ری ایجاد شد

به گزارش مجله حیات، شهرری - خبرنگاران - مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 444 فرصت شغلی در شهرک های صنعتی این شهرستان ایجاد شده است که از این تعداد 116 نفر به وسیله کاریابی های ری صاحب شغل شدند.

خبرنگاران 444 فرصت شغلی از ابتدای سال جاری در شهرک های صنعتی ری ایجاد شد

مجید شایق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران همچنین به فاصله 45 کیلومتری شهرک صنعتی شمس آباد تا شهرری اشاره نمود و اضافه نمود: جهت طولانی و هزینه بالای رفت و آمد؛ رغبت اشتغال را در این شهرک از کارجویان گرفته است

وی گفت: حقوق و مزایای کارگران واحدهای فراوریی به اندازه ای نیست که بتوانند هزینه بالای ایاب و ذهاب را بپردازند و از طرف دیگر نیز به جز واحدهای فراوری عظیم برای دیگر واحدها ایجاد سرویس صرفه مالی ندارد.

این مسئول به نداشتن مهارت لازم و مورد تقاضای کارفرمایان از کارجویان اشاره و اظهار داشت: متاسفانه نظام آموزشی دانشگاه های کشور به گونه ای است که دانشجو پس از اتمام تحصیل خود مهارت لازم برای بازار کار را نداشته و همین امر یکی از مهمترین دلایل خالی ماندن فرصت های شغلی در شهرک های صنعتی ری است.

وی یادآور شد: برای کارفرمایان به هیچ عنوان صرفه مالی ندارد که دانش آموختگان دانشگاهی بدون مهارت را در فرآیند فراوری خود استخدام نمایند، قطعا برگزاری دوره های مراکز فنی و حرفه ای متناسب با مهارت های لازم و مورد استفاده کارفرمایان در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود.

شایق با بیان اینکه افرادی که مدرک تحصیلی دیپلم و پایین تر دارند از اشتغال بهتری نسبت به مدارک بالاتر برخوردار هستند، مطرح نمود: متاسفانه دانش آموختگان دانشگاه ها به دلیل بالا رفتن سطح توقع شان خیلی کم به دنبال کارهای یدی و خط فراوری هستند از همین جهت افراد کم سواد اشتغال بهتری را در این منطقه دارند.

این مسئول اضافه نمود: امروزه بعضی از مشاغل در شهرک های صنعتی شهرستان به دلیل استقبال نشدن از طرف جویندگان کار ایرانی، در اختیار اتباع بیگانه قرار گرفته است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری یادآور شد: اجرای طرح کارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهی بیکار و برگزاری دوره های فنی و حرفه ای در رشته های جدید می تواند تا حدودی معضل نبود مهارت در بین جویندگان کار را در آینده رفع کند.

وی به ایجاد مشوق های بیمه ای برای کارفرمایانی که از خدمات دانش آموختگان دانشگاهی جوینده کار بهره مند گردند نیز اشاره نمود و گفت: ضمناً شهرستان ری با کسب رتبه اول و تحقق 228 درصد، سهمیه اشتغال استان تهران را در سال 99 به خود اختصاص داده است.

شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان عظیمترین شهرک صنعتی خاورمیانه در 35 کیلومتری جاده قدیم قم - تهران قرار گرفته است، این شهرک هم اکنون با استقرار یکهزار و 927 واحد صنعتی عظیم و کوچک در خود زمینه اشتغال 37 هزار و 580 نفر را فراهم نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 808

به "خبرنگاران 444 فرصت شغلی از ابتدای سال جاری در شهرک های صنعتی ری ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 444 فرصت شغلی از ابتدای سال جاری در شهرک های صنعتی ری ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید