دغدغه ورود غریبه ها به خانه ، فوبیا یا احتیاط

به گزارش مجله حیات، شب از کار برمی گردد، خسته و کوفته به آرامش خانه اش فکر می نماید و کلید را از کیفش بیرون می اورد، در قفل نیست. تعجب می نماید، یادش هست که صبح قبل از بیرون آمدن از خانه در را قفل نموده بود. اهمیت نمی دهد، باخودش فکر می نماید لابد حواس پرت شده است. در را باز می نماید و وارد خانه می گردد. به محض روشن کردن برق، متوجه تغییراتی در خانه می گردد. متوجه می گردد یک جای کار می لنگد. حس می نماید شرایط طبیعی نیست. تا نگاهش به آینه می افتد ستون فقراتش از ترس تیر می کشد. قاتل سریالی که چند روزی است در صدر اخبار محلی جا گرفته، سر از خانه اش درآورده است.

دغدغه ورود غریبه ها به خانه ، فوبیا یا احتیاط

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

درصد زیادی از فیلم های جنایی چنین صحنه هایی دارند. اگر شما هم مثل من با دیدن این فیلم ها، فوبیای نفوذ به خانه می گیرید، باید به فکر امنیت بیشتر خانه خودتان باشید! وگرنه این فوبیا دست از سرتان برنمیدارد.

یکی ازراه چارهها برای افزایش امنیت، استفاده از قفل های دیجیتال هوشمند است. قفل های الکترونیکی، با درصد قابل توجهی امنیت منزل و اداره شما را افزایش می دهند و به سادگی هک نمی شوند.

حتما می دونید قفل های سنتی، به سادگی باز می شوند و امنیت بالایی ندارند. اما هک قفل های الکترونیکی به همین سادگی ها نیست و اگر کسی قفل الکترونیکی شما را هک کرد، احتمالا خیلی بدشانسید که با چنین سارق یا قاتل حرفه ای روبرو شده اید! جدا از مساله امنیت، قفل های الکترونیکی، مزایای زیادی نسبت به قفل های سنتی دارند. در ادامه مهم ترین مزایای قفل های الکترونیک هوشمند نسبت به قفل های سنتی را آنالیز خواهیم کرد:

کنترل ورود و خروج

یکی از مهم ترین مزایایی که قفل های هوشمند الکترونیک در اختیار شما قرار می دهند، امکان مدیریت از راه دور درب منزل و یا اداره است. حتما می دانید که می توانید برای ورود و خروج اختصاصی هریک از اعضای خانواده یا محل کارتان، باید شکلی خاص مشخص کنید؛ مثلا رمز عبور خاص، اثر انگشت یا کارت. حالا اگر بعد از نصب قفل هوشمند، اپلیکیشن مربوط به آن را در تلفن همراه هوشمندتان نصب کنید، می توانید از راه دور ورود و خروج به منزل تان را کنترل کنید.

قفل های الکترونیکی آنلاین همه اطلاعات مربوط به ورود و خروج اعضا را ذخیره می نمایند و برای اپلیکشین شما مخابره می نمایند. شما همچنین می توانید در مواقعی که منزلتان درمعرض ورود اشخاص بیگانه قرار گرفته است با هشدار اپلیکشین متوجه آن بشوید. به این صورت که اگر کسی قصد داشت به زور وارد خانه گردد یا درصدد هک اطلاعات سیستم قفل شما برآمد، به شما هشدار خواهند داد. همین مساله به امنیت قفل های الکترونیک اضافه می نماید و خیال شما را از بابت امنیت محل مورد نظرتان راحت خواهد نمود.

راه چاره دیگر استفاده از چشمی های دیجیتال است که با بهره گیری از سنسورهای حرکتی امکان فیلمبرداری و عکسبرداری و چک کردن تصویر افراد پشت درب منزل رو براتون فراهم می نمایند.

سهولت دسترسی برای همه اعضا

برای باز کردن قفل های الکترونیک، گزینه های زیادی پیش روی شماست. شما می توانید برای ورود و خروج از رمز بهره ببرید؛ می توانید از تکنولوژی های کارت های RFID در قفل الکترونیک تان بهره مند شوید یا اینکه از مشخصات بیومتریک برای باز کردن قفل بهره ببرید.

مزیت عظیم قفل های الکترونیک این است که دسترسی به آنها می تواند بنا به توانایی اعضای خانواده شما تنظیم شوند. اعضای خانواده شما می توانند به سادگی لمس کردن قفل، آن را باز نمایند و دیگر نگران جاگذاشتن کلید و ماندن پشت در نخواهید بود. هم چنین برای سالمندان و بچه هایی که به خاطرسپردن رمز برایشان کار سختی است، می توانید از روش های دیگر برای باز کردن در بهره ببرید.

البته گزینه های بیشتری از دسترسی پیش روی شماست. مثلا شما می توانید برای مهمانان منزلتان کدهای موقت مخصوص مهمان تعریف کنید و به این صورت، مهمانان و ساکنان موقت منزل شما می توانند به سادگی در را باز نمایند.

امنیت بالای قفل الکترونیک

اگر قفلی که انتخاب می کنید، قادر به تشخیص و ثبت مشخصات بیومتریک افراد مجاز به دسترسی قفل باشد، یعنی امنیت بسیار بالای مکان مورد نظرتان را تامین نموده اید.

مشخصات بیومتریک به ویژگی های بیولوژیک اشخاص گفته می گردد که منحصر به فرد هستند. مشخصاتی مثل اثر انگشت، عنبیه چشم، کف دست و گاه صدا.

برخی از قفل های الکترونیک به شما این امکان را می دهند که بتوانید با استفاده از این مشخصات، درب را باز کنید. این قفل ها معمولا گران تر از سایر قفل های الکترونیک هستند. اما درعوض با دقت بالایی که دارند، تقریبا نفوذ دیگران به محل موردنظر را به صفر می رسانند.

البته باید بدانید که اسکن عنبیه یا صدا، احتیاج به سنسورهای بسیار قوی دارد. پس اگر می خواهید قفلی تهیه کنید که دارای اسکنر چشم باشد، حتما مطمئن شوید که قفلی باکیفیت از جایی معتبر خریده اید. اما اسکن اثر انگشت معمولا کار چندان حساس و پیچیده ای نیست و روشی بسیار معمول برای باز کردن در، در قفل های الکترونیک است.

قفل شدن اتوماتیک در

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از خروج از منزل به شک افتاده باشید که در را بسته اید یا نه. این موضوع برای افرادی که دچار وسواس فکری هستند، بیشتر پیش می آید. اگر هم که مثل ماجرای اول نوشته، فوبیای ورود قاتل زنجیره ای به خانه تان دارید که دیگر بدتر! قفل الکترونیک خیالتان را از این بابت هم راحت خواهد نمود. شما دیگر نگران بازماندن درب منزلتان نخواهید بود. قفل های الکترونیک این قابلیت را دارند که دقایقی بعد از باز شدن، خودبه خود به صورت اتوماتیک، قفل می شوند. این مساله امنیت منازل را چند برابر می نماید.

سیستم هشدار

قفل های دیجیتال که روی درب ها نصب می شوند، سیستم هشدار پیشرفته ای هم دارند. این قفل ها در مواقع ضربه شدید به در به صورت اتوماتیک قفل می شوند و آژیر آنها فعال می گردد. این قفل ها همچنین در مواقع بازماندن در بیش از چند دقیقه، آژیر هشدار می دهند. البته هشدارهای قفل الکترونیک به موارد امنیتی ختم نمی گردد. بسیاری از قفل های الکترونیک، آژیر اعلام حریق هم دارند که با بالا رفتن دما از میزان خاصی از گرما، به صدا در می آیند.

اعمال سیستم های امنیتی بیشتر در مواقع دلخواه

از دیگر مزایای دستگیره های هوشمند دیجیتال، گزینه های امنیتی پیشرفته تر در مواقع لزوم است. مثلا بسیاری از قفل های الکترونیک سیستم قفل دوبل دارند که ضریب امنیت منازل را به طرز قابل توجهی افزایش می دهند. در صورت فعال کردن قفل دوبل، ساکنان منزل باید بعد از اعمال موفقیت آمیز کد، اثر انگشت یا کارت، در مرحله بعد یکی دیگر از پروتکل ها را اجرا کند.

مثلا بعد از ورود رمز، اثر انگشت خود را اسکن کند. یا بعد از کشیدن کارت، رمز را وارد کند. این کار مثل کشیدن دو دیوار محکم اطراف خانه یا دفتر کار شماست که یاری زیادی به بالا رفتن امنیت می نماید.

قفل های دیجیتال، مجهز به قفل کودک هم هستند. با فعال شدن قفل کودک، خیال شما از بابت خروج ناگهانی فرزندانتان از منزل راحت خواهد بود و قفل در از داخل خانه به سادگی باز نخواهد شد.

امکان مدیریت قفل در مواقع بحرانی

قفل های هوشمند که به صورت آنلاین در ادارات یا هتل ها مورد استفاده قرار می گیرند، طیف وسیع تری از گزینه های مدیریت را پیش روی شما قرار می دهند. مثلا شما می توانید برای مراکزی خاص از اداره یا هتل تان، محدودیت دسترسی ایجاد کنید و هرکسی نتواند وارد آن گردد. جدا از گزینه های امنیتی، شما می توانید در مواقعی بحرانی مانند آتش سوزی، سیل یا زلزله، تمام قفل های ساختمان را غیرفعال کنید تا تردد راحت تر و کم دردسرتر صورت بگیرد.

برای دیدن محصولات و اطلاعات بیشتر می توانید ازسایت رسمی نمایندگی قفل های دیجیتال یوکا ساخت کره www.yuccahq.com دیدن فرمایید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 308

به "دغدغه ورود غریبه ها به خانه ، فوبیا یا احتیاط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه ورود غریبه ها به خانه ، فوبیا یا احتیاط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید