دیزاین گل ریخته برای باغچه و بالکن!

به گزارش مجله حیات، حتما این دیزاین به چشم تان خورده است اما شاید تا به حال تصور درست کردن آن هم به فکر تان خطور نکرده، شاید فکر می کنید ساختش کار سختی است. اما این طور نیست.

دیزاین گل ریخته برای باغچه و بالکن!

در باغبانی و طراحی فضای سبز ایجاد یک نقطه کانونی خیلی مهم است. این نقطه کانونی به باغچه یا بالکن تان روح می دهد. برای ایجاد این کانون، ایده گل ریخته شده از درون گلدان بسیار عالی است! با این دیزاین مانند آن است که آبشاری از گل در وسط باغچه تان روان است.

همانطور که گفتیم مراحل کار و وسایلی که احتیاج دارید بسیار ساده و ابتدایی هستند. پس دست به کار شوید!

یک نقطه را برای این دیزاین انتخاب کنید

نقطه ای از باغچه یا بالکن تان را برای این کار انتخاب کنید که نور مناسبی دریافت کند و در ظهرها سایه داشته باشد. البته این بستگی به نوع گلی که می خواهید در این دیزاین از آن بهره ببرید دارد. اگر گل تان آفتاب دوست است مکانی آفتابی و اگر سایه دوست است مکانی سایه دار را برای این دیزاین انتخاب کنید. برترین جا برای پیاده کردن این ایده وسط باغچه یا وسط بالکن است، جایی که بتوانید آن را از همه جهت ببینید. بعلاوه می توانید از یک میز یا یک دوچرخه قدیمی برای گذاشتن گلدان روی آن بهره ببرید و سپس آبشار گل هاتان را از بالای میز بر روی زمین بریزید.

یک گلدان انتخاب کنید

گلدانی با دهانه بزرگ و به شکل گرد زیبا ترین ظاهر را به کارتان می دهد. البته باز هم بستگی به نظر خودتان دارد، اگر شکل های دیگر را ترجیح می دهید، از آنها بهره ببرید. می توانید برای این کار از گلدان هایی که شکسته شده اند هم بهره ببرید. در خرید گلدانی هم دست تان باز است. سایز گلدان بستگی به نظر خودتان دارد. اگر باغچه ای بزرگ دارید و می خواهید گلدان از همه جا پیدا باشد، گلدانی بزرگ تر و اگر می خواهید این دیزاین را در بالکنی کوچک پیاده کنید، باید گلدانی کوچک تر تهیه کنید.

رنگ

برای اینکه هنرتان بیشتر به چشم بیاید، با رنگی مناسب گلدان تان را رنگ کنید. از رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد، صورتی و یا هر رنگی که دوست دارید بهره ببرید. رنگ های گرم جلوه بیشتری به این دیزاین می دهند. می توانید با سلیقه خودتان روی گلدان نقش و نگارهایی هم بکشید اما جلوه گلدان یک رنگ و ساده بیشتر خواهد بود. بعلاوه می توانید رنگ گلدان تان را با رنگ گل ها ست کنید. این یک کار هنری است پس می توایند به سلیقه خودتان در هر مرحله آن تغییر ایجاد کنید.

گیاه، گل

هر گل یا گیاهی که درون سبدهای آویز کاشته می شوند، برای این کار مناسب خواهد بود. حتما لازم نیست از گیاهان گلدار بهره ببرید، در این دیزاین از هر نوع گیاه رونده ای (یا حتی غیر رونده) می توان استفاده کرد. حتی می توانید چند رنگ مختلف از یک گیاه یا یک نوع گل را در ترکیب با هم بکارید. شمعدانی، لوبلیا، گل اطلسی، آلیسوم، انواع گل مینا و انواع مختلفی از بگونیاها برای استفاده در این دیزاین عالی هستند.

کاشت

کاشت گیاه در این دیزاین با کاشت گیاه در گلدان تفاوتی ندارد. نقطه ای از باغچه که می خواهید این دیزاین را در آن اجر کنید را مقداری حفر کنید. گلدان را به صورت اریب در زمین قرار داده و اطراف آن را خاک بریزید، به صورتی که انگار گلدان اندکی به سمت زمین سرازیر شده. حالا کارتان با جای گلدان تمام شد و باید به سراغ کاشت بروید. همانطور که گلدان به صورت اریب در خاک است، آن را تا نیمه با خاک پر کنید. سپس خاک پر کردن را از دهانه گلدان به سمت بیرون تا روی زمین ادامه دهید. به این ترتیب انگار با سرازیر شدن گلدان، مقداری از خاک آن روی زمین ریخته شده. مثل سرازیر کردن یک لیوان آب.این بستر کشت گل های شما است. حالا گل ها را یکی یکی در این بستر کشت در کنار هم بکارید. از درون گلدان، تقریبا از نصفه گلدان آغاز به کاشت کنید تا به روی زمین برسید.

دیزاین بی نظیری انجام دادید!

منبع: فوت و فن / balconygardenweb.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1289

به "دیزاین گل ریخته برای باغچه و بالکن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیزاین گل ریخته برای باغچه و بالکن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید