رئیس شورای شهر شیراز: یاری دولتی به شهرداری صفر بوده است

به گزارش مجله حیات، نخستین مرکز تخصصی گردشگری مذهبی بافت تاریخی شیراز در خیابان 9 دی و در جوار حرم مطهر شاهچراغ (ع) افتتاح شد.

رئیس شورای شهر شیراز: یاری دولتی به شهرداری صفر بوده است

به گزارش خبرنگاران از شیراز، رئیس شورای اسلامی شهرشیراز در این مراسم با اشاره به افزایش سرانه های فضاهای فرهنگی و گردشگری در شیراز و تقویت آن گفت: با تسهیلاتی که ارائه شد، گردشگری در شیراز جان تازه گرفته است.

غلام مهدی حقدل اضافه نمود: شیراز تنها شهر در ایران اسلامی است که برای ساخت هتل و مکان های گردشگری ریالی عوارض نمی گیرد و معتقدیم آنچه در دراز مدت فرصت های شغلی پایدار ایجاد می نماید گردشگری فرهنگی، مذهبی، تاریخی، سلامت و سایر موارد مربوطه است.

حقدل اعلام نمود: هر فردی در بافت تاریخی و فرهنگی برای گردشگری سرمایه گذاری کند علاوه بر اینکه عوارض از آنان گرفته نمی گردد پارکینگ نیز به طور رایگان برای آن ایجاد می گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به سیاست گذاری غلط در خصوص بافت تاریخی شیراز اضافه نمود: با اقدامات گردشگری و تسهیلاتی که شورای اسلامی و شهرداری شیراز آن را دنبال نموده روز به روز شاهد رونق بافت تاریخی وفرهنگی شیراز هستیم.

وی گفت: شورای اسلامی و شهرداری از درآمدهای کوتاه مدت چشم پوشی نموده و امروز به دنبال رونق مالی در بافت تاریخی شیراز است.

حقدل اضافه نمود: گردشگری صنعتی است گه رونق و اشتغال و همچنین درآمد پایدار را به دنبال دارد و این مهم باید بیش از پیش تقویت گردد که در این زمینه نیز از شهردار سخت کوش شیراز قدردانی می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: در دوران بعد از انقلاب این همه رشد در چهار سال گذشته در بخش عمرانی، فرهنگی، سرمایه گذاری و سایر بخش ها نبوده ایم که این رونق شهری را دنبال داشته و هرنقطه شهر یک کارگاه عمرانی بوده است.

وی گفت: در شش ماه نخست سال جاری یاری های دولت به شهرداری شیراز و بخش های مختلف آن صفر است اعلام کرد: وظیفه خود را خدمت به شهروندان شیرازی و شایسته شیرازی ها می دانیم و امید داریم تا خاتمه سال جاری طرح های نیمه تمام و ده های پارک شهری خاتمه یابد تا برای همواره فعالیت های این شورا و علیرضا پاک فطرت شهردار سخت کوش آن باقی بماند.

در این مراسم، شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز گفت: این مرکز در کوتاه ترین زمان ممکن ساخته شد و برای نخستین بار در کشور مرکز تخصصی گردشگری مذهبی به واسطه حضور حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و سایر امامزادگان واجب التعظیم در این منطقه تاریخی اجرایی شده است.

هادی شه دوست شیرازی اضافه نمود: با توجه به قرار دریافت این مرکز در بافت تاریخی شیراز در آن به موضوع ها و بخش های مذهبی و گردشگری پرداخته می گردد.

وی با اشاره به حضور گردشگران خارجی در مناسبت های مذهبی مختلف به ویژه ماه محروم و صفر در شهر شیراز توضیح داد: با ایجاد مرکز تخصصی مذهبی گردشگری گردشگران در این مرکز حضور یافته و با نگارخانه ای که در آن است با مسائل تاریخی و مذهبی شیراز و همچنین رویداد و مناسبت ها به همراه آداب و رسوم شیرازی ها آشنا می شوند.

شه دوست توضیح داد: با این کار، هم مذهب و هم ظرفیت گردشگری شیراز به گردشگران معرفی می گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز نیز در این مراسم گفت: برای راه اندازی مرکز تخصصی گردشگری مذهبی 60 جلسه تخصصی برگزار شده و نتایج این جلسات نیز به معرفی شیراز در این مرکز منجر می گردد.

احمد همتی گفت: معرفی شیراز به ویژه در بخش مذهبی اولویت نخست شهرداری در حوزه گردشگری است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 8

به "رئیس شورای شهر شیراز: یاری دولتی به شهرداری صفر بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس شورای شهر شیراز: یاری دولتی به شهرداری صفر بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید