تور ارزان روسیه: راه اندازی هلدینگ های صادراتی برای توسعه صادرات به روسیه، افزایش صادرات با برطرف مسائل صادر کنندگان

به گزارش مجله حیات، رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با حمایت دولت و کوشش بخش خصوصی هلدینگ های بزرگ برای توسعه صادرات به روسیه و سایر کشور ها راه اندازی می گردد.

تور ارزان روسیه: راه اندازی هلدینگ های صادراتی برای توسعه صادرات به روسیه، افزایش صادرات با برطرف مسائل صادر کنندگان

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، غلامحسین شافعی درباره سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به روسیه و تاثیر آن بر روابط تجاری بین دو کشور، گفت: ظرفیت همکاری های مالی ایران و روسیه بسیار بالاست، اما از این ظرفیت ها به طور کامل استفاده نمی گردد.

وی اضافه نمود:در سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه بخش قابل توجهی از مذاکرات پیرامون مسائل مالی بوده و رئیس جمهور نیز ملاقات هایی را با فعالان مالی روسیه داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برای راحت تر شدن روابط تجاری درباره مبادلات بانکی نیز توافقاتی انجام شده است، بیان داشت: اگر موانعی که جلوی راه توسعه روابط مالی ایران و روسیه برداشته گردد، حتما با توجه به ظرفیت قابل توجه کشور روسیه و امکانات ما از قبیل حمل جاده ای، دریایی و ریلی صادرات ما به این کشور با یک تحول روبرو خواهد شد و امکانات لازم برای افزایش صادرات فراهم است.

شافعی گفت: براساس آنچه که اطلاع دارم، مسائل مطرح شده در سفر رئیس جمهور به روسیه نتایج خوبی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت رفع موانع صادراتی، آیا تولیدنمایندگان و صادرنمایندگان ما از توان و ظرفیت صادرات به این کشور برخوردار هستند، چند سال پیش بعد از اینکه اختلافاتی بین روسیه و ترکیه ایجاد شد، با وجود اینکه روسیه خواهان تامین بعضی از کالا های مورد احتیاج خود از قبیل مرغ از ایران بود، اما در زمینه صادرات به این کشور موفقیتی کسب نشد.

شافعی در این باره که اکنون شرایط به چه صورت است و آیا نقاط ضعف ما در رابطه با صادرات به روسیه حل شده است، گفت: بله در آن دوران با وجود اینکه روسیه خواهان تامین بعضی کالا های مورد احتیاج خود از ایران بود، اما این مهم به دلیل اینکه صادرات ما در مقیاس های کوچک بود و در مواردی امکان تامین زنجیره ای و مداوم احتیاج های این کشور فراهم نشد از این شرایط صادرنمایندگان ما نتوانستند به خوبی بهره مند شوند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران، گفت:، اما پس از آن، بخش خصوصی در پی راه اندازی هلدینگ های صادراتی بوده است و این قضیه را دولت و مخصوصا سازمان توسعه تجارت نیز دنبال می نماید.

وی اضافه نمود: راه اندازی هلدینگ های صادراتی برای صادرات به کشور های مختلف و نه تنها روسیه لازم است و باید هلدینگ های صادراتی منطقه ای ایجاد کنیم تا توان، ظرفیت و سرمایه کافی برای صادرات برخوردار باشند.

شافعی در پاسخ به این سوال که آیا براساس اظهارات رئیس سازمان توسعه تجارت مبنی بر اینکه صادرات ایران به روسیه به 8 میلیارد دلار خواهد رسید، این امکان و ظرفیت با توجه به شرایط موجود وجود دارد، گفت: دولت سیزدهم بلافاصله پس از شروع به کار، بعضی مسائل اساسی که با بخشنامه ها و آیین نامه های مختلف در سه - چهار سال اخیر بر سرراه صادرنمایندگان قرار داشت برداشت.

وی اضافه نمود: بطوری که می توان گفت شاید تا به امروز 60 درصد مسائل صادرنمایندگان رفع شده است و افزایش صادرات در ماه های اخیر نیز ناشی از رفع شدن بعضی از مسائل صادرنمایندگان است.

شافعی با اشاره به عبور صادرات کشور از 40 میلیارد دلار گفت: این رقم بسیار امیدوار نماینده ای برای صادرنمایندگان است تا با خیال راحت بتوانند برای صادرات به کشور های مختلف از جمله همسایگان سرمایه گذاری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1179

به "تور ارزان روسیه: راه اندازی هلدینگ های صادراتی برای توسعه صادرات به روسیه، افزایش صادرات با برطرف مسائل صادر کنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: راه اندازی هلدینگ های صادراتی برای توسعه صادرات به روسیه، افزایش صادرات با برطرف مسائل صادر کنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید