شبیه ساز پلی استیشن 2 یک رابط کاربری زیبا و مجذوب کننده دریافت کرد

به گزارش مجله حیات، می توان به راحتی گفت که شبیه ساز معروف متن باز PCSX2 تقریباً برترین گزینه را برای تجربه بازی های پلی استیشن 2 در کامپیوترهای شخصی فراهم می نماید و چیزی بیش از 98 درصد از لیست کل بازی های پلی استیشن را شامل می گردد. با این وجود، با رابط کاربری ساده اش که اغلب بازیکنان را به سوی یک لانچر فرانت اند راهنمایی می کرد، هیچ وقت در پی زیبایی در محیط برنامه نبوده است. این با اولین نسخه عمومی PCSX2 که از چارچوب رابط کاربری گرافیکی Qt استفاده می نماید، تغییر کرد.

شبیه ساز پلی استیشن 2 یک رابط کاربری زیبا و مجذوب کننده دریافت کرد

رابط کاربری نو شامل نمای شبکه ای برای نمایش باکس آرت بازی ها و بعلاوه نمای سنتی تر از لیست بازی ها است و گزینه حالت تاریک (Dark mode) و ردیفی از نمادهای ساده را در بالای صفحه دارد. (بعضی از آن ها هنوز خاکستری هستند زیرا این یک نسخه مخصوص توسعه دهنده است و مدتی طول می کشد تا نسخه پایدار بعدی عرضه گردد.) این رابط کاربری برای کاربران شبیه ساز DuckStation کنسول پلی استیشن 1 آشنا به نظر می رسد و این احتمالاً به لطف توسعه دهنده آن یعنی Stenzek است که توسعه دهنده اصلی شبیه ساز DuckStation بود.

برای اینکه نمای کتابخانه بازی های خود را زیبا جلوه دهید، باکس آرت بازی ها را از جایی مانند The Cover Project دانلود کنید، نام فایل ها را تغییر دهید تا با فایل های iso مربوطه مطابقت داشته باشند و آن ها را در پوشه covers در پوشه مخصوص برنامه PCSX2 خود قرار دهید. سپس Game Grid را از منوی View برنامه PCSX2 انتخاب کنید. همه بازی های شما از Burnout و Silent Hill گرفته تا Metal Gear Solid آماده تجربه به وسیله شما خواهد بود.

بهبودهای دیگر در نسخه Qt برنامه PCSX2 عبارت اند از تنظیمات هر بازی (درصورتی که احتیاج دارید نحوه کنترل ها را برای یک بازی و نه برای سایر بازی ها مجدداً تنظیم کنید یا مثلاً از بسته های بهبود بافت های بازی که به وسیله هواداران ساخته شده اند، بهره ببرید)، پشتیبانی بومی برای کنترلرهای دوال شاک 4 و دوال سنس (دیگر این موضوع به DS4Windows یا Steam وابسته نیست)، و به روزرسانی اتوماتیک برنامه که همگی باعث شده اند این نسخه تجربه مطلوب تری را ارائه کند.

بعد از شنیدن این تغییرات، قبل از اینکه به سراغ دانلود آخرین نسخه این برنامه بروید، باید توجه داشته باشید که این نسخه در حال حاضر فقط از ویندوزهای 10 و 11 پشتیبانی خواهد نمود و از آنجایی که این نسخه مخصوص توسعه است و هنوز در حال ساخت است، فعلاً ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید.

منبع: PC Gamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1258

به "شبیه ساز پلی استیشن 2 یک رابط کاربری زیبا و مجذوب کننده دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیه ساز پلی استیشن 2 یک رابط کاربری زیبا و مجذوب کننده دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید