آشنایی با شرایط دریافت ویزای کانادا در دوره کرونا

به گزارش مجله حیات، با وجود ویروس کرونا آیا می توان برای دریافت ویزای کانادا اقدام کرد؟ مراحل فرستادن مدارک و دریافت وقت سفارت را انجام داده ام آیا می توانم به کشور مقصد برای انجام انگشت نگاری سفر کنم؟ این سوالات نمونه سوالاتی هستند که متقاضیان دریافت ویز کانادا را در دوره ای که کرونا سیستم زندگی را تغییر داده، دچار سردرگمی نموده است. در این مطلب کارشناسان ما تمامی سوالات شما را در این زمینه جوابگو هستند.

آشنایی با شرایط دریافت ویزای کانادا در دوره کرونا

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بسیاری از افرادی که قصد دریافت را دارند منتظر مساعد شدن اوضاع و باز شدن مرزها هستند اما این انتظار کمی طولانی شده و متقاضیان ویزا را با سوالات و نگرانی های فراوانی روبه رو نموده است. ما در ادامه سعی نموده ایم با پاسخگویی به سوالات شما کمی از نگران هایتان را رفع کنیم.

شرایط دریافت ویزای کانادا در دوره کرونا

درچند ماه اخیر به علت شیوع ویروس کرونا فرایند صدور ویزای کاندا نیز مانند سایر خدمات گردشگری به حالت تعلیق درآمد. به صورتی که مدت ها تنها شهفرایندان این کشور، کسانی که دارای اقامت دائم کانادا بودند، افرادی که یکی از اعضای نزدیک خانواده شان (پدر، مادر، همسر و…) دارای اقامت دائم کانادا بود، دانشجویان و افرادی که دارای ویزای کار موقت بودند می توانستند به کانادا سفر سفر نمایند. اما خوشبختانه این محدودیت در حال حاضر برداشته شده و تمام افراد می توانند برای دریافت ویزا اقدام نموده و در صورت مثبت بودن پاسخ از طرف سفارت به کانادا سفر نمایند.

همکاران ما در واحد ویزا آماداه اند تا اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

آیا مسافران پس از ورود به خاک کانادا قرنطینه خواهند شد؟

مسئله قرنطینه پس از ورود به خاک کانادا سوال بسیاری از دارندگان ویزای کانادا است. در این خصوص لازم به شرح است که مسافران مقصد کانادا قبل از پرواز باید تست های مرتبط به ویروس کرونا را انجام دهند و تنها در صورت منفی بودن جواب اجازه دارند به این کشور سفر نمایند. در غیر اینصورت بایستی دوران درمان را در کشور خود گذرانده و سپس برای خرید اقدام نمایند.

شرح بعدی مربوط به قرنطینه بعد از ورود به کانادا است. سلامتی تمامی مسافران بعد از ورود به هر یک از فرودگاه های کانادا از نظر علائم ویروس کرونا به طور دقیق مورد آنالیز قرار می گیرند و چنانچه دارای علائم این ویروس باشند از به کشور خود بازگردانده می شوند.

نکته مهم: افرادی که دارای اقامت کانادا هستند یا اعضای نزدیک خانواده شان اقامت کانادا را دارند، در صورت مثبت بودن جواب ویزا تا زمان بهبود، در مکان معین شده توسط دولت کانادا قرنطینه می شوند.

اما چنانچه عدم ابتلای مسافر به کوئید 19 اثبات گردد شخص می تواند سفر خود را ادامه دهد. اما شخص باید یک دوره قرنطینه 14 روزه را بگذراند. به صورتی که مسافر می تواند یک محل را که شرایط قرنطینه را داشته باشد (در ارتباط مستقیم با سایر افراد نباشد، سرویس بهداشتی جدا در دسترس باشد، مواد غذایی در دسترس باشد) به مسئولین اطلاع داده و تا تمام نشدن دوره قرنطینه از آن محل خارج نگردد.

آیا با وجود ویروس کرونا می توان برای دریافت ویز ای کانادا اقدام کرد؟

بله در حال حاضر دفتر VAC کانادا در بیشتر کشورها فعالیت خود را شروع نموده و امکان ارسال مدارک توسط وبسایت رسمی سفارت کانادا جهت دریافت وقت انگشت نگاری فراهم شده است. اما توجه داشته باشید که وقت ها به صورت محدود باز شده است. ازاین رو پیشنهاد می کنیم این کار را به همکاران ما در واحد ویزا واگذار کنید.

دفاتر VAC در کشورهای ترکیه، دبی و ارمنستان جهت انجام انگشت نگاری باز هستند؟

انجام انگشت نگاری در دفتر VAC ایروان تا تاریخ امروز (27/07/99) امکان پذیر نیست. اما دفاتر استانبول، آنکارا، باکو و دبی فعال هستند. از آنجایی که در حال حاضر امکان سفر به دبی و باکو برای ایرانی ها وجود ندارد، تا زمان باز شدن مرزها شما می توانید وقت انگشت نگاری خود را از استانبول یا آنکارا دریافت کنید.

مدت زمان آنالیز جواب ویزا با وجود ویروس کرونا تغییر نموده؟

جواب این سوال کاملا به شرایط کوئید 19 در جهان بستگی دارد. بدین معنی که در صورت بحرانی شده ویزا امکان تعطیلی مجدد دفاتر وجود دارد. هر چند که مدت زمان جواب ویزا تغییر ننموده اما حتما قبل از هر اقدامی شرایط را به وسیله وبسایت رسمی سفارت کانادا یا همکاران ما در واحد ویزا مورد آنالیز قرار دهید.

نکته دیگر اینکه تاخیر در جواب ویزای کانادا به نشانه رد ویزا نیست بلکه از آنجایی که شرایط کمی سخت تر شده ممکن است جواب ویزا کمی بیشتر از گذشته به طول می انجامد.

انجام پیکاپ ویزا امکان پذیر است؟

پیکاپ های ویزای کانادا به علت بسته شدن مرزها متوقف شده بود اما در حال حاضر با از سرگیری پروازها، متقاضیانی که جواب ویزای خود را دریافت نموده بودند می توانند برای پیکاپ پاسپورت خود به وسیله اقدام نمایند.

در حال حاضر پیکاپ پاسپورت به وسیله دفتر VAC در کانادا انجام می گردد. نکته مهم اینکه فرقی نمی کند شما انگشت نگاری را در کدام کشور انجام داده اید، در هر صورت پاسپورت را می توان از دفتر VAC کانادا دریافت کرد.

افرادی که قبل از شیوع ویروس کرونا وقت انگشت نگاری گرفته اند با بسته شدن مرزها چه کاری باید انجام دهند؟

طبق اعلام سفارت کانادا در صورت بسته شدن مرزها، وقت معین شده از بین نمی رود و می توان وقت را توسط ایمیل مجددا به تعویق انداخت. برای انجام این کار با همکاران ما در واحد ویزا در ارتباط باشید.

آیا مدارک ویزای کانادا تغییر نموده است؟

خیر، مدارک ارسالی به سفارت تغییری نداشته و متقاضیان می توانند طبق روال قبل مدارک خود را پس از تکمیل، با کیفیت بالا اسکن نموده و در وبسایت سفارت کانادا بارگذاری نمایند.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 401

به "آشنایی با شرایط دریافت ویزای کانادا در دوره کرونا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با شرایط دریافت ویزای کانادا در دوره کرونا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شرایط دریافت ویزای کانادا در دوره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید