صندوق حمایت از قهرمانان ورزش در فهرست فدراسیون ها نهاده شد!

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش سال 1383 به موجب قانون برنامه سوم توسعه و با تصویب هیأت وزیران تحت نظارت سازمان تربیت بدنی وقت تشکیل و شروع و به کار کرد.

صندوق حمایت از قهرمانان ورزش در فهرست فدراسیون ها نهاده شد!

بعد از ادغام سازمان تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان و تشکیل وزارت ورزش، این صندوق با هدف جذب یاری های اقتصادی به منظور حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش به فعالیت های خود به عنوان زیر مجموع این وزارتخانه ادامه داد.

تا به امروز صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش به صورت هیأت امنایی اداره می شد. حالا بعد از 16 سال و طبق قانون تأسیس وزارت ورزش یا همان اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش این صندوق از این پس در فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی قرار گرفته است؛ فهرستی که فدراسیون های ورزشی هم جزو آن به حساب می آیند.

بدین ترتیب از این پس نهادهای نظارتی که همواره بر عملکرد فدراسیون ها در حوزه های مختلف نظارت دارند، می توانند بر صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش و فعالیت های این صندوق هم نظارت داشته باشند.

دیگر اینکه به واسطه قرار دریافت نام صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی، باید اساسنامه ای جدید برای این صندوق تصویب گردد. 6 ماه مهلتی است که برای تدوین و تصویب این اساسنامه در هیأت وزیران در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 411

به "صندوق حمایت از قهرمانان ورزش در فهرست فدراسیون ها نهاده شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق حمایت از قهرمانان ورزش در فهرست فدراسیون ها نهاده شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید