علائم طولانی مدت کرونا در بچه ها کدام است؟

به گزارش مجله حیات، تحقیقات نشان می دهد بچه هایی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند به ندرت علائم طولانی مدت را تجربه می کنند و بیشتر آنها در کمتر از یک هفته بهبود می یابند اما تعدادی از بچه ها تا هفته ها از علائم طولانی مدت کرونا رنج می برند.

علائم طولانی مدت کرونا در بچه ها کدام است؟

به گزارش خبرنگاران ، تحقیقات مختلف انجام شده در بریتانیا حاکی از آن است که بخشی از بچه ها مبتلا به بیماری کرونا ممکن است تا مدت با عوارض طولانی مدت کرونا دست و پنجه نرم کنند. البته این دانشمندان تاکید می کنند که این بچه ها ، گروه ناچیزی از بچه ها مبتلا به کرونا هستند. با این حال شواهد و آزمایشات نشان داده که کرونا در بچه ها عوارض طولانی مدت ثابتی دارد.

سردرد و خستگی شایع ترین علائم مشاهده شده بود. گلودرد دنباله دار و از دست دادن حس بویایی دیگر علائم مکرری است که در بچه ها مشاهده شده است.

البته در مقایسه با بزرگسالان ، بچه ها بسیار کمتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

بسیاری از مبتلایان علائم ندارند و کسانی که این علائم را نشان می دهند ، تمایل به بیماری خفیف دارند.

این مطالعه که در مجله لنست منتشر شده است ، می خواهد نشان بدهد چگونه کووید بر بچه ها تأثیر می گذارد و چگونه در مقایسه با سایر بیماری های تنفسی این بیماری باعث ایجاد عوارض در این بچه ها می شود.

همچنین تحقیقات دیگر نشان می دهد که بچه ها 12 تا 17 ساله به یک هفته برای بهبودی نیاز دارند این در حالیست که بچه ها کوچک تر 5 روز زمان جهت بهبودی باید بگذرانند.

این مطالعه تاکید می کند که خانواده ها باید علائم طولانی مدت بچه ها خود را جدی بگیرند و به پزشک عمومی مراجعه کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 930

به "علائم طولانی مدت کرونا در بچه ها کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم طولانی مدت کرونا در بچه ها کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید