عکسی که عکاسش را به دامان خودکشی سپرد

به گزارش مجله حیات، کودک و کرکس در قاب عکس های تکان دهنده هیسپان تی ویبررسی می گردد؛ عکسی که عکاسش را به دامان خودکشی سپرد.

عکسی که عکاسش را به دامان خودکشی سپرد

به گزارش خبرنگاران، انتظار کرکس برای سرانجام یافتن جان یک کودک آفریقایی که از فرط گرسنگی درحال جان دادن است، سوژه این هفته برنامه عکس های تکان دهنده شبکه هیسپان تی وی شده است. این عکس، علاوه بر موضوع دهشتناک خود، عکاسش را هم به کام مرگ کشاند و به داستانی غم انگیز درباره انسانیت تبدیل شد.

عکس های تکان دهنده به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ، به آنالیز و نقد آن می پردازد، در این قسمت به سراغ عکسی دردناک که بعدها با نام کودک و کرکس معروفیت یافت، رفته است.

این عکس به وسیله کوین کارتر ثبت شد؛ عکاسی که برای ثبت قحطی شدید سودان در سال 1993 به این کشور سفر کرد و توانست این عکس ماندگار را از این کودک سودانی و کرکسی که در انتظار مرگ اوست، ثبت کند. این عکس بعدها به نمادی از فقر و رنج مردم آفریقا و بی تفاوتی کشورها نسبت به آن ها تبدیل شد.

اگرچه این عکس در سال 1994 جایزه پولیتزر را برای کارتر به ارمغان داشت اما او را در معرض انتقادهای شدیدی قرار داد. وی هرگز اعلام نکرد که پس از عکاسی از این صحنه، کودک را به محل امنی رسانده و به او یاری نموده است یا خیر، اما تلخی این عکس و انتقادها علیه کارتر باعث شد تا او در 27 ژوئیه 1994 دست به خودکشی بزند.

عکس های تکان دهنده کاری از واحد برنامه های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز آدینه 18 تیر ماه ساعت 04:00 بامداد به وقت تهران پخش می گردد و تکرار آن همان روز ساعت 11:20 و شنبه ساعت های 22:30،15:00،09:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر دنیا قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 896

به "عکسی که عکاسش را به دامان خودکشی سپرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکسی که عکاسش را به دامان خودکشی سپرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید