فارس من، زور مافیای کنکور پر زور نبود، حمایت از وزارت بهداشت با تعویق کنکورها

به گزارش مجله حیات، بعضی کاربران فارس من خواهان حمایت از وزیر بهداشت در برابر مافیای کنکور به وسیله تغییر زمان برگزاری آزمون ها شدند که این خواسته به نتیجه رسید و زمان همه آزمون ها تغییر کرد.

فارس من، زور مافیای کنکور پر زور نبود، حمایت از وزارت بهداشت با تعویق کنکورها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی از کاربران فارس من با ثبت سوژه ای خواهان حمایت از وزیر بهداشت در برابر مافیای کنکور شدند.

البته درخواست این کاربران مطالبه بهداشتی و پزشکی نیست بلکه خواهان تعویق زمان آزمون های سراسری هستند.

پدر یکی از داوطلبان کنکور در این باره به خبرنگار، گفت: آینده می تواند تامین شغل و رفاه زندگی باشد و هم تامین نماینده سلامت و حفظ جان؛که البته حفظ جان از تامین شغل هم مهم تر است چرا که بدون سلامتی نمیتوان به رفاه زندگی و شغل خوب هم اندیشید. ما از مسوولان می خواهیم که تمهیدات لازم را برای برگزاری کنکور سراسری داشته باشند.

یکی از داوطلبان کنکور سراسری هم در این باره به خبرنگار ما، گفت: استرس کنکور و تست زنی از یک طرف و استرس سلامتی از طرف دیگر؛ واقعا سال جاری کنکور شرایط خاص و ویژه ای دارد که از مسوولان می خواهیم این شرایط را درک نمایند. داوطلبان آزمون های سراسری دیگر مانند آزمون کارشناسی ارشد هم همین نظرات را اعلام نموده و خواهان تغییر زمان آزمون شدند.

حمایت از وزیر بهداشت از چه طریق؟

حرف این گروه از متقاضیان کنکورها در این کمپین این است که زمان برگزاری تمام آزمون های سراسری و ارشد در مقطعی باشد که کمترین آسیب به دانش آموزان و دانشجویان وارد گردد و با این کار به وزیر بهداشت و کادر درمانی کشور که در خط مقدم جنگ با کرونا هستند یاری کنیم و جلوی مافیای کنکور را بگیریم.

آنان اضافه نموده اند که دلیل منطقی ما این است که تمام این آزمون ها ارزش جان یک نوجوان و جوان ایرانی را نخواهد داشت. بیاید تصور کنیم مهر ماه سال 1399 بعد از انتخاب رشته و قبولی، دانش آموز یا دانشجو مورد نظر در بین ما نباشد و به دلیل ابتلا به کرونا در زمان آزمون یا بعد از خاتمه فرایند آزمون فوت نموده باشد واقعا این موضوع قابل هضم خواهد بود؟!

زور مافیای کنکور پر زور نبود، کنکور به تعویق افتاد

خاتمه برای رفاه حال داوطلبان و خانواده های آنان زمان برگزاری همه آزمون های سراسری ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به تعویق افتاد.

براین اساس آزمون دکتری 26 تیر، آزمون کارشناسی ارشد 2 و 3 مرداد، آزمون سراسری 30 و 31 مرداد، آزمون های فنی حرفه ای و کارشناسی ناپیوسته نیز 14 شهریور برگزار می گردد.

بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور پروتکل های بهداشتی در برگزاری آزمون ها رعایت خواهد شد تا خیال متقاضیان آزمون ها و خانواده های آنان از این بابت راحت باشد.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در این باره به خبرنگار گفته است: بسته های بهداشتی را برای داوطلبان آماده نموده ایم و ملزومات بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی را در اختیار دانشگاه ها قرار خواهیم داد و برای اجرا، ورود و حفاظت آزمون نیز پروتکل هایی آماده شده است و طی مکاتباتی از دانشگاه ها خواسته شده تا امکانات خود را برای برگزاری این آزمون به این سازمان اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 187

به "فارس من، زور مافیای کنکور پر زور نبود، حمایت از وزارت بهداشت با تعویق کنکورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، زور مافیای کنکور پر زور نبود، حمایت از وزارت بهداشت با تعویق کنکورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید