مجازات متخلفان کرونایی در کشورها چقدر است؟

به گزارش مجله حیات، طبق اعلام سازمان دنیای بهداشت (WHO) موارد جدید ابتلا به بیماری کووید 19 در دنیا طی یک روز مجدد رکوردشکنی داشته به گونه ای که تعداد مبتلایان جدید بیش از 350 هزار نفر گزارش شده است.

مجازات متخلفان کرونایی در کشورها چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، همچنین بیش از 109 هزار مورد جدید تنها در کشورهای اروپایی شناسایی شده است.

دکتر مایکل رایان رئیس بخش فوریت های سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (آدینه) در کنفرانس خبری اظهار نموده است با وجود افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید 19 در جهان هیچ پاسخ جدیدی وجود ندارد.

وی گفته است که اگرچه سازمان جهانی بهداشت از کشورها می خواهد تا از اعمال محدودیت ها که پیامدهای مالی ویرانگر دارد خودداری نمایند، دولت ها باید تضمین نمایند که از افراد آسیب پذیر محافظت می گردد و اقدامات متعددی دیگری نیز در جهت مهار هرچه بیشتر بیماری باید اتخاذ گردد.

رئیس بخش فوریت های سازمان جهانی بهداشت تاکید نموده است: کشورها نباید فقط روی اقدامات محدود نماینده تمرکز نمایند بلکه باید به تقویت سیستم های نظارتی، انجام آزمایش، ردیابی افراد در تماس با بیماران مبتلا و اطمینان به مشارکت مردم نیز توجه داشته باشند.

از ابتدای شیوع کروناویروس در جهان و با گسترش روزافزون بیماری ناشی از آن، مقامات و مسئولان بهداشت و درمان در کشورهای مختلف مردم را به رعایت نکات بهداشتی که می توانند در پیشگیری از گسترش هرچه بیشترِ این ویروس موثر باشند توصیه نموده اند.

رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها از جمله این اقدامات است. هرچند در بسیاری از کشورها و شهرهای عظیم جهان به دلیل تراکم جمعیت، شرایط برای رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی فراهم نیست و از آنجایی که قرنطینه و منع تردد در اماکن عمومی برای طولانی مدت امکانپذیر نیست در بعضی از کشورها جرائمی در نظر گرفته شده تا افراد به استفاده از ماسک به منظور حفظ سلامت خود و دیگران ملزم شوند.

در ایتالیا و با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید 19 از روز چهارشنبه گذشته استفاده از ماسک در فضاهای باز سراسر کشور اجباری شده است و افرادی که از این قانون تخطی نمایند به پرداخت جریمه 400 تا 1000 یورویی محکوم می شوند.

این قانون مردم ایتالیا را ملزم میکند که همواره و در خارج از خانه ماسک به صورت داشته باشند مگر اینکه تضمین نمایند که می توانند کاملا از دیگران به غیر از اعضای خانواده دور باشند.

علاوه بر این، مردم ایتالیا ملزم به استفاده از ماسک در محیطهای بسته به غیر از خانه هستند هرچند که ضروری است در خانه نیز فاصله لازم با اعضای خانواده حفظ گردد زیرا بسیاری از موارد جدید ابتلا در میان خانواده ها بوده است.

در اندونزی نیز افرادی که از پوشش ماسک خودداری نمایند به کندن قبر و خوابیدن در تابوت محکوم می شوند. این مجازات در جاکارتا و جاوه شرقی به دنبال افزایش موارد ابتلا اعلام شده است.

در منطقه گرسیک در جاوه شرقی نیروهای گشت زنی افرادی را که ماسک به صورت نداشته باشند شناسایی و متوقف می نمایند.

افراد خاطی به انتخاب خود به پرداخت جریمه 7.90 پوندی یا انجام خدمات اجتماعی مرتبط با کروناویروس همچون کندن قبر محکوم می شوند.

همچنین شهردار نیویورک 29 ماه سپتامبر (هشتم مهرماه) گفت افرادی که از پوشش ماسک خودداری نمایند به پرداخت جریمه محکوم خواهند شد. این جریمه تا رقم 1000 دلار مشخص شده است.

به گفته شهردار نیویورک، نیروهای خدمات شهری ماسک رایگان در اختیار افرادی قرار خواهند داد که ماسک به صورت ندارند و افرادی که از پوشش ماسک خودداری نمایند به پرداخت جریمه محکوم می شوند.

مقامات محلی در ولز نیز در یازدهم سپتامبر (21 شهریور) گفتند افرادی که از داشتن ماسک در محیط های عمومی خودداری نمایند به پرداخت 2000 پوند جریمه محکوم خواهند شد.

همچنین با شروع موج دوم شیوع بیماری کووید 19 در انگلیس و به منظور کنترل فرایند همه گیری این بیماری، مقامات انگلیس 20 سپتامبر (30 شهریور) طرحی را ارائه کردند که بر اساس آن افرادی که تست کووید 19 آنان مثبت شده یا در تماس با فرد آلوده بوده اند و ملزم به خود قرنطینگی هستند در صورت خودداری از این کار به پرداخت جریمه نقدی تا 10 هزار پوند محکوم می شوند.

همچنین بر اساس اقدامات جدید دولت انگلیس، یاری هزینه 500 پوندی برای افرادی در نظر گرفته شده که از میزان درآمد کافی برخوردار نبوده و در عین حال ملزم به خودقرنطینگی هستند.

اینها بخشی از کوشش های انجام شده در بسیاری از شهرهای عظیم و پرجمعیت جهان هستند که امروزه با این بیماری دست و پنجه نرم می نمایند و در بسیاری دیگر از شهرهای اروپایی و آسیایی نیز جریمه های مشابهی اعمال شده و در بعضی کشورها نظیر آلمان شدت جریمه ها با توجه به میزان گسترش آلودگی در شهرها مختلف، متفاوت است و شهرهای آلوده تر با قوانین بیشتر و سخت گیرانه تری روبرو هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 446

به "مجازات متخلفان کرونایی در کشورها چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجازات متخلفان کرونایی در کشورها چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید