تور آلمان ارزان: نگاهی به تاریخ کشور آلمان

به گزارش مجله حیات، تاریخ آلمان

آلمان از کشورهای زیبای اروپا که منظره ها طبیعی و میراث فرهنگی و تاریخی کشورش از آن مقصد مجذوب کننده گردشگری ساخته است. تاریخ معاصر آلمان با جنگ جهانی دوم و آدولف هیتلر گره خورده است و احتمالا شنیدن تاریخ کشور آلمان برایتان مجذوب کننده خواهد بود، پس خبرنگاران را همراهی کنید تا نگاهی داشته باشیم به تاریخ کشور آلمان.

تور آلمان ارزان: نگاهی به تاریخ کشور آلمان

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

تاریخ اولیه تا قرون وسطی

قبایل اولیه آلمانی ترکیبی از مردم سواحل دریای بالتیک بودند که در واقع اصل و نسب آن ها به بخش های شمالی قاره اروپا در سال 500 تا 100 قبل از میلاد برمی گشت که در بخش های مرکزی و جنوبی آلمان کنونی پراکنده شدند. در آن سال ها رومی ها بارها به آلمان حمله کردند که منجر به جنگ های طولانی بین دو کشور و ساخت سیستم مرزبانی لیمس به طول 300 کیلومتر در قرن اول بعد از میلاد شد. در انتها این جنگ ها در نهایت امپراتوری روم باخت و قبایل آلمانی قلمروی خودشان را تا آلمان کنونی توسعه دادند. فتح گل روم (ناحیه ای که امروزه جایگاه فرانسه، لوگرامبورگ و غرب آلمان است) به وسیله قبایل فراک ها در اواخر قرن پنجم مرحله مهمی در تاریخ اروپا را رقم زد، پس از آن پیروزی فرانک ها ادامه پیدا کرد تا اینکه دولت متمدن آلمان تاسیس شد.

قرون وسطی

دوران قرون وسطی در آلمان به شدت تحت تاثیر کشمکش بین امپراتوری آلمان و کلیسای کاتولیک بود و به همین علت قلمروی جغرافیایی این کشور در طول قرن ها همواره در حال تغییر بود. موقعیت مرکزی آلمان در اروپا باعث می شد که این کشور در زمینه تجارت بین المللی و صنعت فعال باشد و به همین دلیل در طول قرن های 14 و 15 رونق زیادی داشت. تا اینکه در سال 1618 جنگ 30 ساله آغاز شد و در انتها این جنگ در سال 1648 بخش های زیادی از آلمان نابود شد. از نظر سیاسی کشور نسبت به قبل اتحاد خودش را از دست داد و دوران طولانی رکود مالی آغاز شد.

جنگ جهانی اول و دوم

در انتها جنگ جهانی اول آلمان با شکستی ویران کننده روبرو شد. در این مدت مجلس دموکراتیک که بیشتر اعضای آن را احزاب محبوب تشکیل می دادند ایجاد شد اما با گذشت زمان و در دوره رکود مالی احزاب رادیال و تندرو قوی تر شدند و در نهایت در سال 1933 سوسیالیست های ملی قدرت را در دست گرفتند و در همان زمان بود که آدولف هیتلر به عنوان صدر اعظم این کشور منصوب شد. در حالی که این حزب بسیار بیرحم و قدرتمند به نظرمی رسید سیاست خارجی کشورگشاهی آن ها منجر به جنگ جهانی دوم و هولوکاست شد، جنگی که در سال 1945 با تسلیم بی قید و شرط آلمان به انتها رسید.

آلمان شرقی و غربی

بازمانده های آلمان نازی به 4 منطقه تقسیم بندی شدند و هر کدام از این نواحی به وسیله ابرقدرت های آمریکا، بریتانیا، فرانسه و شوروی کنترل می شدند. در همان زمان مرکز این کشور برلین با این که در بخش منطقه شوروی قرار داشت اما به دو بخش تقسیم شد. علی رغم اینکه در ابتدا هدف این بود که این ابرقدرت ها به صورت مشترک این کشور را کنترل کند اما درگیری بین آن ها باعث شد که منطقه تحت کنترل آمریکا، بریتانیا و فرانسه در سال 1949 تشکیل جمهوری فدرال آلمان (شامل برلین غربی) را دهند. در زمان جداسازی، رونق برلین غربی مردم را از برلین شرقی به سمت غربی سرازیر می کرد اما در سال 1961 ساخت دیوار برلین انتهای بر این شرایط شد. در طول 4 دهه بعد، هر دو کشور آلمان مسیری کاملا متفاوت را از نظر سیاسی و مالی انتخاب کردند. بعد از دوره ای کوتاه صلح در آلمان شرقی در 9 نوامبر 1989 پلیس مرزی آلمان شرقی به طور غیر منتظره ای دیوار برلین را باز کرد و تقریبا در یک سال بعد جمهوری دموکراتیک آلمان به جمهوری فدرال آلمان ملحق شد. با اینکه بعد از از بین رفتن دیوار برلین بسیاری از تفاوت های بین آلمان شرقی و غربی از بین رفت اما هنوز هم در قسمت های مختلفی از کشور آلمان می توانید نشانه هایی از آلمان شرقی را پیدا کنید نشانه هایی که یکی از دلایل گردشگران برای سفر به قسمت های مختلف این کشور زیباست.

جامعه و فرهنگ

آلمان زندگی فرهنگی جالب، پوپا و پرباری دارد کسانی مثل اینشتین، بتهوون و یوهان باخ هویتی از فرهنگ سنتی این کشور هستند. آلمانی ها تمایل زیادی به دیدن و شرکت در انواع مختلفی از مسابقات، کنسرت ها و رقابت ها دارند و بسیار علاقمند به هنر هستند. میراث بربار فرهنگی آلمان را می توانید در معماری ساختمان ها که ترکیبی از معماری مدرن و تاریخی هستند ببینید.

منبع: statravel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1185

به "تور آلمان ارزان: نگاهی به تاریخ کشور آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: نگاهی به تاریخ کشور آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید