وزیر دفاع ترکیه: آتش بس تا به امروز نقض نشده است

به گزارش مجله حیات، وزیر دفاع ترکیه ضمن اعلام اینکه یک هیئت روسی هفته آینده برای بررسی موضوع ادلب وارد آنکارا می شود، تاکید کرد که آتش بس ادلب از زمان اجرای آن نقض نشده است.

وزیر دفاع ترکیه: آتش بس تا به امروز نقض نشده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، امروز (شنبه)، گفت که یک هیئت روسی ابتدای هفته آینده وارد آنکارا خواهد شد و ادامه داد که توافق با روسیه در خصوص آتش بس در ادلب نقض نشده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از وزیر دفاع ترکیه گفت که ترکیه با توان بازدارندگی خود در مقابل هرگونه اقدام که سعی بر نقض آتش بس ادلب دارد، ایستادگی خواهد کرد. او در ادامه تاکید کرد که آتش بس از زمان اجرا تا به امروز نقض نشده است.

حلوصی آکار با بیان اینکه، ترکیه تمام تحولات را از نزدیک رصد می کند، تاکید کرد که این کشور به هر گونه اقدام علیه نیروها و دیده بان های خود را بی تردید و بشدت واکنش نشان خواهد داد.

آکار توضیح داد که اقدامات مربوط به ایجاد کریدور امنیتی آغاز شده است و گشتی های مشترک روسیه و ترکیه از تاریخ پانزدهم مارس حرکت خود را در امتداد جاده M4 آغاز خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه شامگاه پنجشنبه (15 اسفندماه) در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه ای خود گفت دو طرف بر سر برقراری آتش بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا کرده اند (جزئیات بیشتر).

به گفته پوتین، مسکو و آنکارا بر علاقه مندی خود جهت ادامه همکاری ها در چارچوب فرایند آستانه در خصوص سوریه تأکید کردند.

آنکارا و مسکو همچنین توافق کرده اند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک های نزدیک ادلب گشت زنی های مشترک برقرار کنند.

همچنین مقرر شده در طول بزرگراه M4 سوریه یک کریدور امنیتی به عمق 6 کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک ها ظرف 7 روز آینده تصمیم گیری شود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 31

به "وزیر دفاع ترکیه: آتش بس تا به امروز نقض نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه: آتش بس تا به امروز نقض نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید