مجلس ترکیه آزادی ده ها هزار زندانی را تصویب کرد

به گزارش مجله حیات، مجلس ترکیه امروز طرح آزادی ده ها هزار زندانی را به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا تصویب کرد.

مجلس ترکیه آزادی ده ها هزار زندانی را تصویب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، زندان های ترکیه که بعد از حدود سه سال بگیر و ببند در پی کودتای نافرجام تقریباً بیش از ظرفیت خود زندانی داشتند، قرار است به دلیل شیوع ویروس کووید19 کمی تخلیه شوند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، طرح آزادی موقت 45 هزار زندانی از ندامتگاه های ترکیه امروز با حمایت نمایندگان دو حزب عدالت و توسعه و جنبش ملی گرا با 279 رای موافق و 51 رای مخالف در مجلس ترکیه تصویب شد.

زندانی های واجد شروط این طرح، تحت نظارت قضایی تا سرانجام ماه می آزاد خواهند بود و وزارت دادگستری نیز می تواند در سه نوبت برای دوره های دو ماهه این آزادی مشروط را تمدید کند.

به نوشته رویترز، ذیل بخش دیگری از این قانون که با هدف کاهش ازدحام زندان های ترکیه طراحی شده، تعداد مشابهی زندانی به صورت دائم آزاد خواهند شد.

این قانون، اما از سوی معارضان دولت ترکیه و دیگر گروه های مخالف مورد نقدها شدید نهاده شد. آن ها می گویند این طرح زندانی هایی را که به اتهامات تروریستی در حبس هستند، شامل نمی گردد.

بر این اساس، مخالفان این طرح همچنین معتقدند آزادی مجرمانی مانند سارقان، قاچاقچی ها و رشوه دهندگان می تواند منجر به افزایش جرائم در جامعه ترکیه گردد.

بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت ترکیه، تا کنون در این کشور 61049 مبتلا به ویروس کرونا و 1296 مورد فوتی بر اثر آن ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 132

به "مجلس ترکیه آزادی ده ها هزار زندانی را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس ترکیه آزادی ده ها هزار زندانی را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید