پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی؛ الگوی معرفی توانمندی های خراسان جنوبی

به گزارش مجله حیات، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: پروژه دهکده گیاهان دارویی می تواند الگو و مدلی برای معرفی توانمندی های استان باشد

پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی؛ الگوی معرفی توانمندی های خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگاران ، عصمت سرفرازی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی و محمد شفیعی، فرماندار خوسف و هیات همراه امروز، 20بهمن ماه از پروژه دهکده گیاهان دارویی جهادانشگاهی بازدید کردند.

عصمت سرفرازی، در این بازدید گفت: با توجه به ظرفیت های استان در زمینه گیاهان دارویی، احداث دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی می تواند یک مزیت برای استان به ویژه در بحث گردشگری باشد.

وی ادامه داد: پروژه دهکده گیاهان دارویی می تواند الگو و مدلی برای معرفی توانمندی های استان نیز باشد.

محسن پویان، مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان نیز با بیان اینکه خراسان جنوبی منحصربه فرد در زمینه گیاهان دارویی است، اضافه کرد: هدف از اجرای این پروژه ساماندهی گیاهان دارویی استان، اشتغال و ارزآوری است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد برند گیاهان دارویی خراسان جنوبی، اضافه کرد: در دهکده گیاهان دارویی تعاونی هایی شکل می گیرد که کشاورزان و تولیدکنندگان در آن عضو شوند.

مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان ادامه داد: میکروب زدایی، اخذ استانداردهای لازم و بسته بندی مناسب برای صادرات از جمله فعالیت های آزمایشگاهی در دهکده جهاددانشگاهی است.

پویان هدف از ساخت دهکده را ایجاد مرکزی تفرجگاه خاطرنشان کرد و ادامه داد: آموزش روستائیان، بازاریابی، تکمیل فرآیند تولید و افزایش سهم کشاورز از بازار فروش و هدایت پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی از اهداف این دهکده است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز بذر 45 گیاه که قابلیت رشد در محیط های خشک را دارد، در این دهکده کاشته شده است، گفت: مرکز رشد گیاهان دارویی و ساختمان آزمایشگاه کشت بافت و هرباریوم از دیگر قسمت های این دهکده است.

جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است، یادآور شد: برای بهره برداری از این پروژه به حمایت های استانی نیاز داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 9

به "پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی؛ الگوی معرفی توانمندی های خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی؛ الگوی معرفی توانمندی های خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید