چگونه در دورکاری سرعت وای فای خود را ارتقا دهیم

به گزارش مجله حیات، شیوع ویروس کرونا باعث شده است که خیلی از افراد در سراسر دنیا دورکاری نمایند. برای دورکاری داشتن اینترنت پرسرعت و اتصال به وای فای مهم است. البته ما گاهی پهنای باند مناسبی داریم ولی سیگنال های خوبی از وای فای خانه دریافت نمی کنیم. از این رو چند روش برای افزایش ارتقای سرعت وای فای وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنید می توانید سرعت اینترنت خود را افزایش داده و دورکاری خوبی را داشته باشید.

چگونه در دورکاری سرعت وای فای خود را ارتقا دهیم

1.برای داشتن سرعت بهترارتباط دستگاه هایی که به وای فای متصل هستند و احتیاج به آنها ندارید را قطع کنید و حتی می توانید دستگاه هایی را که احتیاج ندارید از مودم وای فای خود کلاً جدا کنید. این کار به کاهش مصرف پهنای باند یاری می نماید.

2.مکان قرار دادن روتر در خانه بسیار مهم است بنابراین سعی کنید دستگاه مودم را کمی دورتر از دیوارها و وسایل برقی قرار دهید. دستگاه های وای فای ممکن است به خوبی نتوانند از دیوارها عبور نمایند بنابراین باید مطمئن شوید که روترها به اندازه کافی فضای تنفسی دارند از این رو دستگاه مودم را از وسایل فلزی مانند یخچال و فریز و ... دور نگه دارید.

3.از SSID (شناسه سرویس و بیشتر به عنوان نام شبکه Wi-Fi معروف است. هدف استفاده از SSID این است که به کسانی که به شبکه متصل می شوند یاری کند تا آن را شناسایی کند. ) چندگانه با پهنای باند محدود بهره ببرید، چراکه یاری می نماید تا سرعت مناسبی به دستگاه های مختلف اختصاص دهید. سعی کنید مقدار مشخصی از سرعت را به دستگاه ها اختصاص دهید. می توان پهنای باند کمی بیشتر را به دستگاه دورکارتان را نسبت به دیگر دستگاه ها اختصاص داد و این کار باعث می گردد دستگاهی که با آن کار می کنید، سرعت بیشتری داشته باشد.

دستگاهی را که با آن دورکاری می کنید را روی یک فرکانس جداگانه نگه دارید و هیچ دستگاهی دیگر را به آن فرکانس متصل نکنید. اگر امکان دارد در نزدیکی دستگاه مودم خود کار کنید و از کابل LAN خود بهره ببرید. البته بدانید اگر کابل بلند باشد و دستگاه خود را به مودم وای فای متصل کنید چندان فایده ندارد.

4.اگر از روتر دو بانده استفاده می کنید که هم دارای فرکانس 2.4 گیگاهرتز و هم دارای فرکانس 5 گیگاهرتز است، سعی کنید فرکانس خاص را به دستگاه های خود اختصاص دهید. این کار به سرعت وای فای یاری می نماید و باعث می گردد تداخل دستگاه های دیگر را کاهش دهد. در روتر دوبانده خود از فرکانس 2.4 گیگاهرتز به جای 5 گیگاهرتز بهره ببرید. چون سرعت 5 گیگاهرتز برای مسافت کوتاه و 2.4 گیگاهرتز برای بردهای طولانی مناسب است. اگر فاصله دستگاه دورکاری شما بیش از 5 متر است می توان از فرکانس 2.4 گیگاهرتز استفاده کرد.

5.هر خانه ای دارای نقاط کور است بنابراین سعی کنید برای شناسایی نقاط کور از برنامه هایی که وجود دارد یاری بگیرید. اپلیکیشن های زیادی در این زمینه در فروشگاه ها وجود دارند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 81

به "چگونه در دورکاری سرعت وای فای خود را ارتقا دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در دورکاری سرعت وای فای خود را ارتقا دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید