ژنرال میلی: خروج کامل نظامی از افغانستان پیش از سپتامبر امکانپذیر است

به گزارش مجله حیات، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با غیرقابل پیش بینی خواندن آینده افغانستان گفت که امکان خروج کامل از این کشور بیش از سپتامبر وجود دارد.

ژنرال میلی: خروج کامل نظامی از افغانستان پیش از سپتامبر امکانپذیر است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که آینده افغانستان پس از خروج نظامیان آمریکایی معین نیست.

وی ادامه داد که از یک سو ممکن است دولت و ارتشی متحد در افغانستان مستقر گردد و از طرف دیگر ممکن است تبعات بسیار بدی پدیدار گردد.

میلی درحالیکه از هاوایی به واشنگتن سفر می کرد به آسوشیتدپرس گفت: هنوز دستکم احتمال یک توافق سیاسی بین دولت افغانستان و طالبان وجود دارد و این می تواند از وقوع یک جنگ داخلی عظیم که بعضی بیم آن را دارند، جلوگیری کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اظهار اینکه احتمال خروج کامل نظامیان آمریکایی پیش از 11 سپتامبر وجود دارد، گفت: جدول زمانی ماه سپتامبر ضرب الاجلی است که خروج باید تا آن موقع کامل گردد؛ این مهلت به این معنی نیست که زودتر نمی توان افغانستان را ترک کرد.

میلی ادامه داد: ما عملیات خود را بطور هماهنگ و همزمان برای دفاع از نیروهایمان پیش خواهیم برد، این کار را مسئولانه و در سریع ترین شکل ممکن انجام می دهیم اما این سرعت با هماهنگی و مسئولیت انجام خواهد شد.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز دو هفته قبل فاش کرد که تصمیم جو بایدن برای خروج کامل و بدون قید و شرط نیروها از افغانستان مورد مخالفت ژنرال های ارشد آمریکایی واقع شده است.

گزارش می افزاید که مقامات نظامی آمریکا کوشش داشتند تا خروج کامل نیروها از افغانستان را مشروط نمایند اما بایدن متقاعد نشد.

نیویورک تایمز نوشت که اسکات میلر فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان، کنت مکنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور پیشنهاد داشتند که نیروهای به جامانده آمریکایی به حضور خود در افغانستان ادامه دهند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 828

به "ژنرال میلی: خروج کامل نظامی از افغانستان پیش از سپتامبر امکانپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال میلی: خروج کامل نظامی از افغانستان پیش از سپتامبر امکانپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید