کاهش 64 درصدی گردشگری در اسپانیا به علت شیوع کرونا

به گزارش مجله حیات، اداره ملی آمار اسپانیا اعلام کرد تعداد بازدیدکنندگان بین المللی از اسپانیا در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64.3 درصد افت کرده و هتل ها و آپارتمان ها به علت شیوع کرونا از حضور مهمان ها خالی شده است.

کاهش 64 درصدی گردشگری در اسپانیا به علت شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران، فارس به نقل از رویترز اعلام کرد بر اساس آمار اداره ملی آمار اسپانیا، این کشور که هفتمین سال متوالی ثبت رکورد در جذب گردشگر را داشته و دومین مقصد گردشگری مشهور در دنیا به شمار می رفته است، در ماه مارس تنها 2 میلیون نفر از این کشور بازدید کرده اند.

در عوض، هزینه های گردشگران نیز نسبت به 2.2 میلیارد یورو (2.4 میلیارد دلار) در مارس سال گذشته در مارس امسال 64 درصد کاهش یافته است. گردشگری یکی از مهم ترین ستون های اقتصاد اسپانیاست، 12 درصد تولید اقتصادی این کشور را تشکیل می دهد و میلیون ها شغل به آن بستگی دارد.

پس از اینکه اسپانیا در 14 مارس در واکنش به شیوع این بیماری شرایط اضطراری اعلام کرد؛ هتل ها و دیگر محل های اقامت گردشگران تعطیل و مرزها بسته شد و دولت مسافرت های غیر ضرور را ممنوع اعلام کرد. ایرلاین ها نیز پروازها را لغو کردند.

اقتصاد اسپانیا در سه ماه نخست سال 2020 حدود 5.2 درصد کوچک شد که بیشترین کاهش رشد اقتصادی است و رکوردی به شمار می رود و پیش بینی های رسمی می گوید که این رقم می تواند تا 9.2 درصد امسال کاهش یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 186

به "کاهش 64 درصدی گردشگری در اسپانیا به علت شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 64 درصدی گردشگری در اسپانیا به علت شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید