یک بام و دو هوای مالکیت کاخ مروارید کرج

به گزارش مجله حیات، ایسنا/ براساس سخنان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز، تکلیف مالکیت کاخ مروارید مشخص نشده است و یک بام و دو هوای مالکیت کاخ مروارید کرج بچشم می آید.

یک بام و دو هوای مالکیت کاخ مروارید کرج

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

داستان چیست؟

علیرضا دهقان مهرجردی با بیان اینکه علی رغم پیگیری های چند سال گذشته هنوز مشکل واگذاری کاخ مروارید به میراث فرهنگی حل نشده، اظهار کرد: کاخ مروارید هنوز در مالکیت بنیاد تعاون سپاه است به همین دلیل تا زمانیکه تکلیف این مجموعه تاریخی روشن نگردد، برای وزارت میراث فرهنگی تخصیص اعتبارات سنگین برای بازسازی آن منطقی به نطر نمی رسد.

وی ادامه داد: علاوه براین، برای بازسازی و بازسازی کاخ مروارید با توجه به محدودیت های اعتباری بخش دولتی، به مشارکت بخش خصوصی احتیاج داریم ولی هیچ سرمایه گذاری تا زمانیکه تکلیف مالکیت این مجموعه مشخص نگردد، علاقه ای برای سرمایه گذاری در این حوزه نشان نمی دهد.

وی اضافه کرد: تا کنون چند سرمایه گذار برای مشارکت در بازسازی و بهسازی این کاخ اعلام آمادگی نموده اند ولی منتظر هستند تا این مجموعه به میراث فرهنگی واگذار گردد تا با خیال راحت بتوانند برنامه های خود را پیاده نمایند.

این مسئول با گلایه از عدم همکاری بعضی دستگاه ها برای تسریع در فرایند واگذاری این کاخ به میراث فرهنگی گفت: دستگاه های استانی از جمله شهرداری، فرمانداری و ... باید برای واگذاری زمین معوض در ازای این کاخ پیگیری لازم را داشته باشند ولی متاسفانه این مساله تا به امروز به طور جدی دنبال نشده است.

وی شرح داد: کاخ مروارید سرمایه ای ملی است و اگر می خواهیم آن را به کاخ موزه و جاذبه گردشگری تبدیل کنیم، در مرحله اول باید تکلیف مالکیت آن مشخص گردد.

دهقان مهرجردی تاکید نمود: ما مکاتباتی در مورد مشخص تکلیف شرایط مالکلیت کاخ مروارید با دستگاه های مرتبط صورت داده ایم ولی تا به امروز نتیجه ملموسی نداشته است.

وی اظهار کرد: راه و شهرسازی یکی از دستگاه هایی است که الزام قانونی دارد که اندازه وسعت کاخ مروارید زمین معوضی در اختیار بنیاد تعاون سپاه قرار دهد ولی این کار را تا به امروز انجام نداده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: بدون شک، اگر تکلیف مالکیت کاخ مروارید مشخص گردد جذب اعتبار برای بازسازی و بهسازی آن هم راحت تر انجام می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 196

به "یک بام و دو هوای مالکیت کاخ مروارید کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک بام و دو هوای مالکیت کاخ مروارید کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید